پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 49296
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام مومنی مطرح کرد

شرط‌های استجابت دعا توسط خداوند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: باید خداوند را از سر خشیت دعا کنیم، دعایی که با سوز دل باشد، توسط خداوند مستجاب می‌شود.
شرط‌های استجابت دعا توسط خداوند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه چهارشنبه در جلسه سخنرانی در دفتر مرحوم آیت‌الله بروجردی با اشاره به ضرورت دعا کردن اظهار کرد: براساس روایات انسان عاقل باید هر روز دعا کند.

وی ادامه داد: آمال و آرزوی طولانی موجب از بین رفتن عقل می‌شود، زیاد سخن گفتن هم بر روی عقل تاثیر منفی دارد، انسان عاقل باید ساعتی از روز را به مناجات با خدا اختصاص بدهد و خداوند به دنبال برآورده کردن دعاهای مردم است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید ساعتی از روز را به محاسبه نفس خودش اختصاص بدهد، انسان نباید به خدا بدبین باشد، باید به آن چیزی که خداوند برای ما مقدر کرده است، راضی باشیم.

مومنی با اشاره به ضرورت بهره بردن از لذت‌های حلال اظهار کرد: انسان باید ساعتی از روز را به بهره بردن از لذت‌های حلال اختصاص بدهد، اگر انسان نتواند این ساعت را مدیریت کند، در اداره ساعت‌های دیگر روز به مشکل می‌خورد. ساعت بهره بردن از لذت‌های حلال مهم است و انسان باید در کنار تلاش، عبادت و محاسبه از لذت‌های حلال بهره ببرد.

وی ادامه داد: انسان باید پیش از گرفتار شدن دعا کند و نباید برای دعا کردن منتظر گرفتار شدن به بلا شود، انسان باید در زمان‌ها و موقعیت‌های مختلف دعا کند، اگر خداوند نخواهد دعای بنده ای را مستجاب کند، به او اجازه دعا کردن را نمی‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های پیامبران زیاد دعا کردن بود افزود: حضرت ابراهیم زیاد دعا می‌کرد، رسول اکرم(ص) اهل دعا کردن و خشوع بود، انسان با دعا کردن به آرامش می‌رسد.

مومنی با اشاره به نیاز انسان‌ها به دعا کردن اظهار کرد: ما انسان‌ها به دعا کردن نیاز داریم، رسول اکرم(ص) با وجود آن مقام والا زیاد دعا می‌کردند و مشکلات را باید خداوند برای انسان رفع کند، بهترین وارث خداوند است.

وی ادامه داد: انسان‌ها باید در کار خیر سبقت بگیرند، باید خداوند را از سر خشیت دعا کنیم، دعایی که با سوز دل باشد، توسط خداوند مستجاب می‌شود، باید همه چیز را خدا بخواهیم، برخی از اولیای الهی در قنوت نمازهای شب خود دعاهای کمیل و ابوحمزه ثمالی می‌خواندند و این کار برای آن‌ها سخت نبود، چون از دعا کردن لذت می‌بردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خدا بدهکار بندگان خودش در دنیا نمی‌شود افزود: انسان باید به تقدیر خداوند حتی ابتلا به بیماری و مرگ بستگان راضی باشد.

مومنی با اشاره به ضرورت دعا کردن پیش از گرفتار شدن اظهار کرد: دعا کردن انسان باید بر گرفتاری‌های او تقدم داشته باشد، این که انسان پیش از گرفتار شدن بسیار دعا کند، موجب می‌شود که خداوند بالاخره یکی از دعاهای او را مستجاب کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) با آن عظمتی که داشتند، سر بر سجده می‌گذاشتند و دعا می‌کردند، باید زیاد دعا کردن را از پیامبر(ص) بیاموزیم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjm8ex.uqehhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما