يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 49408
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام مومنی:

هیچ کاری نزد خداوند بهتر از دعا کردن نیست

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: براساس روایات هیچ کاری نزد خداوند بهتر از دعا کردن نیست و بالاترین عبادت، دعا کردن است.
هیچ کاری نزد خداوند بهتر از دعا کردن نیست
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه شنبه در جلسه سخنرانی در دفتر مرحوم آیت‌الله بروجردی با اشاره به ضرورت دعا کردن اظهار کرد: انسان باید دست نیاز خود را به سوی خداوند بی نیاز دراز کند.

وی ادامه داد: انسان باید در گرفتاری‌ها به خدا پناه ببرد و نباید به کسی جز خداوند امید داشته باشد، همه چیز دست خدا است و هیچ کس جز خداوند نمی‌تواند در جهان موثر باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید با آداب، دعا کردن را انجام بدهد و باید باور کند که همه کاره خداوند است، براساس روایات هیچ کاری نزد خداوند بهتر از دعا کردن نیست و انسان نباید به کم قانع باشد و یکی از آداب دعا، این است که انسان همت خودش را بالا ببرد.

مومنی با اشاره به آداب دعا کردن اظهار کرد: انسان باید در دعا کردن چیزهای بزرگ را بخواهد و نباید انسان در دعا کردن همت کمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بالاترین عبادت، دعا کردن است ادامه داد: عزت و مال در دست خداوند است، هیچ چیزی بدتر از این نیست که انسان از دعا کردن تکبر داشته می شود، انسان باید در موقعیت‌های مختلف دعا کند و دعای انسان مستجاب می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید برای والدین خود دعا کند، والدین هم باید برای فرزندان خود دعا کنند، چنین دعاهایی توسط خداوند مستجاب می‌شود و دعاهای والدین برای فرزندان بسیار موثر است.

مومنی با اشاره به اهمیت دعا کردن اظهار کرد: براساس روایات، دعا سلاح مومن است، انسان باید شب و روز خدا را دعا کند، دعا کردن انسان باید با اطمینان باشد تا مستجاب شود، انسان اگر دعا کند، برکات برای او نازل می‌شود و انسان نباید از دعا کردن مایوس شود.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرمود دعا زره انسان است، هر چقدر که انسان بیشتر دعا کند، بهتر است و بالاخره یک روزی دعاهای انسان مستجاب می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مستجاب نشدن برخی از دعاهای انسان به خود فرد برمی‌گردد، دعا سلاح پیامبران هم هست، رسول اکرم(ص) پیش از جنگ‌ها دعا می‌کرد و این دعاها موجب پیروز شدن مسلمانان می‌شد، حضرت زهرا(س) برای هر کدام از روزهای هفته دعا دارد و برای دعا کردن اثرات زیادی در روایات ذکر شده است.

مومنی با اشاره به ویژگی‌های امام حسن(ع) اظهار کرد: این امام معصوم، کریم اهل‌بیت(ع) بود و امام حسن مجتبی(ع) به نیازمندان کمک می‌کرد، سفره داری یکی از ویژگی‌های این امام معصوم(ع) است، امام حسن مجتبی(ع) خیلی زیبارو و دارای ابهت بود و معاویه از ابهت امام حسن(ع) می‌ترسید.

وی ادامه داد: زیبایی امام حسن(ع) زبانزد و چهره و وقار این امام معصوم(ع) همچون رسول اکرم(ص) بود، در تاریخ ذکر شده است که حضرت علی اکبر(ع) هم شباهت زیادی به پیامبر(ص) داشت.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdceve8e.jh8o7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما