پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 49342
منبع : خبرگزاری فارس
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم عنوان کرد

توجه جهاد دانشگاهی به رویکردهای فرهنگی در عرصه پژوهش

قم نيوز : قم نيوز: سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: قم پایتخت فرهنگی جهان شیعه است به همین علت انتظار می‌رود که مجموعه جهاد دانشگاهی این استان نیز بتواند در عرصه پژوهش، رویکردهای فرهنگی را مورد توجه قرار دهد.
توجه جهاد دانشگاهی به رویکردهای فرهنگی در عرصه پژوهش
توجه جهاد دانشگاهی به رویکردهای فرهنگی در عرصه پژوهش
به گزارش قم نيوز، محمد حیدری ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی نام برد و اظهار کرد: این مجموعه در راستای تحقق انقلاب فرهنگی برای ایجاد واسطه‌ای میان اقتصاد، تجارت و علم تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشاگهی هر ساله دستاوردهای مطلوبی را در عرصه‌های مختلف به خود اختصاص می‌دهد، اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی به عملکرد مطلوب جهاد دانشگاهی در سخنرانی‌های مختلف خود اشاره کرده‌اند.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم خاطرنشان کرد: نیروهای این مجموعه تا کنون با استفاده از رهنمودها و حمایت‌های مراجع تقلید و رهبری به شیوه مطلوبی وظایف خود را دنبال کرده‌اند.

وی از انجام فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های تحقیقات، پژوهش، آموزش و ساماندهی اشتغال فارغ‌التحصیلان توسط جهاد دانشگاهی یاد کرد و گفت: این مجموعه با دستگاه‌ها و مراکز  مختلف استان ارتباط مطلوبی دارد تا بتواند رسالت‌های خود را به خوبی انجام دهد.

حیدری یادآور شد:‌ در دورانی دانش فنی ناباروری در ایران وجود نداشت و مردم مجبور بودند با هزینه‌های سنگین به خارج کشور سفر کنند اما به همت نیروهای جهادی جهاد دانشگاهی مشکل آنها رفع شده و اکنون نزدیک به 107 مرکز ناباروری در سطح کشور فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای جهاد دانشگاهی با روحیه خوداتکایی توانسته به پیشرفت‌های چشمگیری برسند، عنوان کرد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان قم طی سال‌های اخیر به عرصه‌های پزشکی سوق داده شده است در حالی که این مجموعه در استان‌های مختلف به دیگر نیازهای مردم نیز توجه می‌کند.

حیدری از اجرای مطالعاتی گسترده به منظور بررسی ویژگی گیاهان دارویی توسط جهاد دانشگاهی یاد کرد و ادامه داد: در این طرح جامع خاصیت تمام گیاهان دارویی شناسایی شده است به همین علت می‌توانیم مطالعات جامع انجام شده را در عرصه اجرا مورد استفاده قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون داروهای گیاهی مختلف توسط جهاد کشاورزی به مرحله تولید رسیده است، اظهار کرد: استان قم پایتخت فرهنگی جهان شیعه است به همین علت انتظار می‌رود که مجموعه جهاد دانشگاهی این استان نیز بتواند در عرصه پژوهش، رویکردهای فرهنگی را مورد توجه قرار داده و به تربیت نیروهای متخصص و ارائه طرح‌های جدید در راستای ترویج فرهنگ دینی برسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb5fba.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما