پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 49343
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی عنوان کرد

تلاش دشمنان برای اسارت علمی نیروهای انقلابی /زندگی مردم باید درون‌زا باشد

قم نيوز : قم نيوز: امام جمعه قم گفت: اگر دانشمندان ایرانی به برخی از عرصه‌های پژوهشی و تحقیقی وارد شوند دیگر نظام اسلامی هیچ وابستگی به خارج نخواهد داشت، دشمنان از این حقیقت آگاه و هراسان هستند به همین علت به صورت مستمر برای اسارت علمی نیروهای انقلابی ایران تلاش می‌کنند.
تلاش دشمنان برای اسارت علمی نیروهای انقلابی /زندگی مردم باید درون‌زا باشد
تلاش دشمنان برای اسارت علمی نیروهای انقلابی /زندگی مردم باید درون‌زا باشد
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با محمد حیدری سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مطلوبی است که نباید نسبت به رحمت الهی این ماه غافل نباشیم بلکه باید برترین طرح‌ها و برنامه‌ها را در زندگی فردی و اجتماعی خود را دنبال کنیم.

وی از فعالیت‌های انجام شده در جهاد دانشگاهی واحد استان قم یاد کرد و افزود: رفع مشکل ناباروری یکی از آرزوهای دست‌نیافتنی مردم بوده که به لطف جهاد دانشگاهی محقق شده است و اکنون با استفاده از راهکارهای مشروع نیازهای افراد در این مورد دنبال می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه خداوند متعال نسبت به جهادگرانی که با نیت خالص کار می‌کنند نگاهی متفاوت دارد، تصریح کرد: مردم انقلاب ایران در قیام خود جهادگرانه وارد شده و با جان، مال و آبرو خود برای رسیدن به پیروزی تلاش کرده‌اند به همین علت نظام جمهوری اسلامی بر پایه جهاد استوار بوده و خداوند درب‌های نعمت را روی ملت باز کرده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به ترویج روحیه جهادی در جامعه تاکید بسیاری دارند، گفت: پیشرفت‌های کنونی در عرصه‌های علمی نشان از توجه افراد بسیاری به دغدغه‌های رهبری است وجود این افراد کشور را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد.

سعیدی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن فرمایشات رهبری نیازمند حضور افراد دغدغه‌مند در عرصه‌های اجرایی و پژوهشی است، مطرح کرد: گاهی اوقات مدیرانی سر کار آمدند که فرمایشات رهبری را درک می‌کردند به همین علت رشد علمی کشور بسیار شگفت‌انگیز می‌شود اما در مورد برخی دیگر، انسان نمی‌داند که آنها درک نمی‌کنند یا اهمیت نمی دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: اگر دانشمندان ایرانی به برخی از عرصه‌های پژوهشی و تحقیقی وارد شوند دیگر نظام اسلامی هیچ وابستگی به خارج نخواهد داشت، دشمنان از این حقیقت آگاه و هراسان هستند به همین علت به صورت مستمر برای اسارت علمی نیروهای انقلابی ایران تلاش می‌کنند.

وی داشتن روحیه جهادی را عامل موفقیت نیروهای انقلابی دانست و مطرح کرد: با تکیه بر این روحیه مقابل توطئه‌های مختلف دشمنان ایستاده و اجازه نمی‌دهیم که بتوانند در مسیر تضعیف نظام اسلامی کار مؤثری انجام دهند.

سعیدی با تاکید بر اینکه رسیدن به پیشرفت در عرصه‌های مختلف نیازمند باور است، عنوان کرد: باید به میزانی قوی باشیم تا سنگ‌های سنگ‌اندازان تاثیرگذاری در کارهای ما نداشته باشد.

وی تاکید کرد: هر چند در عرصه‌های مختلف به دانش و تجربه کشورهای مختلف توجه داریم اما محوریت را ظرفیت‌های داخلی قرار می‌دهیم چرا که زندگی مردم جامعه اسلامی باید اصیل، درون‌زا و دانش‌بنیان باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc11q0.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما