قم نيوز : قم نیوز: ثبت‌نام از كانديداهاي رياست هیأت‌ تنيس استان قم برای انتخاب رئیس جدید این هیأت‌ در دفتر امور مجامع هيات‌هاي ورزشي اداره كل ورزش و جوانان قم آغاز شد.
آغاز ثبت‌نام از كانديداها براي پايان بلاتكليفي هیأت‌ تنيس قم / ماجراي پيچيده انتخاب رئيس جديد
به گزارش قم نیوز، تنیس یکی از 44 هیأت‌ ورزشی فعال در استان قم است که در سال‌های اخیر به ویژه از آغاز دهه 1390 تا کنون دستاوردها و موفقیت‌های متعددی برای ورزش قم از میادین گوناگون به دست آورده، موفقیت‌هایی که بسیاری از آنها برای نخستین‌بار در تاریخ فعالیت این رشته نیز بوده است.

بارها از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های این رشته ورزشی در سال‌های اخیر گفته و شنیده شده است و این رشته از موانعی سخت و ناهموار برای رشد و دست‌یابی به موفقیت عبور کرده است اما ماه‌های بسیاری زیادی است که گویا مسیر انتخاب رئیس جدید این هیأت‌ ورزشی ناهموار است.

 

* تنیس قم همراه با حاشیه‌های بی سر و صدا

خوب است که این رشته ورزشی مانند چند رشته پرمخاطب نظیر فوتبال، کاراته، تکواندو و ورزش‌های رزمی دارای جمعیت ورزشکار سازمان یافته بالای چند هزار نفر نیست که مدیریت آن سخت باشد و مسائل حاشیه‌ای داشته باشد، اما با توجه به تعویق افتادن انتخابات برای تعیین رئیس جدید، گویا تنیس قم اسیر برخی حواشی است که البته کسی آن را نمی‌داند و این حاشیه‌ها مانند حواشی رشته‌های نامبرده، چندان سر و صدا ندارد اما ممکن است در آینده تاثیر منفی خود در روند پیشرفت تنیس قم را نشان بدهد.

موضوع مهم راجع به تنیس قم این است که این هیأت‌ ورزشی و ورزشکاران، مربیان، داوران، تنیس‌بازان و حتی بخش‌های زیر مجموعه هیأت‌ تنیس استان قم ماه‌های بسیار زیادی است که برای شناختن رئیس جدید آن انتظار می‌کشند و به ویژه در یک سال اخیر که تغییراتی در راس مدیریت این هیأت‌ انجام شده، هنوز انتظار آنها به سر نیامده است و گویا وضع موجود نیز چندان به نفع تنیس قم نیست.

 

* پایان سا‌ل‌ها ریاست خانی در هیأت‌ تنیس قم

رئیس سابق این هیأت‌ ورزشی یکی از پیشکسوتان با سابقه ورزش قم یعنی غلامرضا خانی بود که به واسطه پایان دوران خدمت کارمندی خود به عنوان مدرس رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه، عملا به جرگه بازنشسته‌ها پیوست و به همین دلیل مجبور به پایان فعالیت خود در این هیأت‌ ورزشی شد.

بعد از رفتن خانی، بالطبع باید با پیشنهاد یکی از افراد واجد شرایط از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم، رئیس فدراسیون تنیس ابلاغی برای سرپرست جدید هیأت‌ تنیس استان قم می‌زد و این هیأت‌ ورزشی موفق، همچنان با قوّت به کار خود در مسیر رشد و پیشرفت ادامه می‌داد، این اتفاق افتاد اما ظاهرا آنطور که باید و شاید برای تنیس قم مفید نبود.

 

* چالش در انتخاب رئیس جدید تنیس قم

در واقع تنیس رشته‌ای است که بعد از پایان ریاست غلامرضا خانی رئیس سابق خود، ماه‌ها با حضور مجدد وی به شکل سرپرستی اداره شد، اما حدود یک سال قبل تغییراتی در این هیأت‌ ایجاد شد که اگر چه فعالیت‌های این رشته تقریبا بدون تعطیلی بوده اما از هیأتی که استعدادها و قهرمانان شناخته شده‌ای دارد بعید است که این اندازه برای شناخت رئیس جدید خود با چالش مواجه باشد.

این در شرایطی است که از تابستان سال 1395 که دوره فعالیت غلامرضا خانی رئیس با سابقه این هیأت‌ به پایان رسیده، شخصی به نام محمدجواد وطن‌دوست مسوولیت سرپرستی این هیأت‌ را بر عهده گرفت اما نکته جالب توجه این است که هیچ یک از اهالی تنیس قم در آغاز کار وطن‌دوست از وی شناخته نداشته و پیدا نکردند زیرا وی به تشخیص فدراسیون تنیس این مسوولیت را بر عهده گرفت.

 

* آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست هیأت‌ تنیس

بعد از چندین ماه که هیأت‌ تنیس استان قم با سرپرستی وطن‌دوست و البته بیشتر در غیاب وی فعالیت کرده، اداره کل ورزش و جوانان استان قم با هماهنگی با فدراسیون تنیس بار دیگر برای ثبت‌نام از افراد مایل به کاندیداتوری در ریاست این هیأت‌ ورزشی فراخوان داده است و همگان منتظر سپری شدن روند برگزاری انتخابات برای مشخص شدن رئیس جدید این هیأت‌ ورزشی هستند.

این در حالی است که در سال 1395 نیز بعد از پایان دوره ریاست خانی در هیأت‌ تنیس استان قم، ثبت‌نام از کاندیدای ریاست این هیأت‌ انجام گرفت و خانواده تنیس قم در انتظار انتخاب رئیس جدید با برگزاری مجمع انتخابات بود اما خبرها حاکی از این است که فدراسیون تنیس از برگزاری مجمع امتناع کرده است.

 

* داستان وطن‌دوست، غیبت‌ها و فدراسیون تنیس

با توجه به اینکه حکم ریاست را رئیس فدراسیون امضاء می‌کند، فدراسیون تنیس شخصا محمدجواد وطن‌دوست را برای سرپرستی این هیأت‌ ورزشی انتخاب کرده اما وطن‌دوست در ماه‌های سرپرستی خود در این هیأت‌ ورزشی کمتر در این هیأت‌ و دسترس علاقمندان به تنیس حضور داشت و هیچ وقت در دسترس رسانه هم نبود.

حتی می‌توان گفت وطن‌دوست بیشتر در این هیأت‌ ورزشی غایب بود و کسی او را ندید که از برنامه‌هایش برای تحول در تنیس قم جویا شود و تنیس قم همان مسیری را برای تداوم موفقیت‌های خود پیش رفت که چند سالی بود که انجام می‌داد، تا اینکه در نهایت سرپرست هیأت‌ مجبور به کنار رفتن از این مسوولیت شد تا بار دیگر ثبت‌نام از کاندیداهای هیأت‌ تنیس قم انجام بگیرد، البته به شرط اینکه فدراسیون تنیس بار دیگر انتخابات این رشته ورزشی را به تعویق نیاندازد.

 

* تنیس قم و ماجرای پیچیده انتخابات

از مسوولان فدراسیون تنیس انتظار این بود رشته‌ای که توانسته در سال‌های اخیر پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بسیاری به دست بیاورد و نه تنها در سطح استان قم به سطح بالایی برسد، بلکه به تنیس ایران نیز خدمت زیادی کرده است، با درایت این فدراسیون در قم سر و سامان بگیرد نه اینکه موضوع ساده برگزاری مجمع انتخابات این هیأت‌ ورزشی اینقدر طولانی شود و به یک داستان تبدیل شود.

این رشته ورزشی ماه‌های بسیار زیاد و تقریبا نزدیک به بیش از دو سال است که به شکل سرپرستی اداره می‌شود و بعد از تغییرات مرداد ماه سال قبل، از نظر مدیریتی وضعیت مشخصی ندارد، در واقع تنیس قم ماه‌های زیادی است که بلاتکلیف است، اتفاقی که برای تنیس قم و تنیس ایران چندان خوب نیست و علاقمندان به این رشته در انتظار تدبیری از سوی مسوولان مرتبط هستند.

 

* دستاوردهای تنیس برای ورزش قم

تنیس قم رشته‌ای است که در سال‌های اخیر با پیشرفت بسیار چشم‌گیر خود توانسته حضور در مسابقات تور تنیس آسیا، رقابت‌های تنیس قهرمانی غرب قاره کهن، مسابقات رده سنی نوجوانان دیویس کاپ آسیا، اردوی تدارکاتی و بستر سازی تیم ملی در تایلند و از تمام این‌ها مهمتر، کسب مجوز حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان تنیس ایران برای نخستین‌بار را به عنوان دستاوردهایی ارزشمند نصیب ورزش قم کند.

همچنین برای نخستین‌بار یک تنیسور از قم عضو تیم ملی ایران در مسابقات رده سنی بزرگسالان دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه شد و بدین‌ترتیب تنیس قم خود را در جایگاه و موقعیتی دید که توانایی و ظرفیت حضور در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی تنیس ایران یعنی لیگ برتر را دارد.

 

* لیگ برتر و چندین میدان مهم در انتظار تنیسورهای قم

این رشته ورزشی جذاب و موفق استان قم امسال میادین بسیار مهمی را پیش‌روی خود دارد که یکی از شاخص‌ترین آنها مسابقات فصل 1396 لیگ برتر تنیس مردان باشگاه‌های کشور است و از مسوولان فدراسیون تنیس انتظار می‌رود بیشتر هوای تنیس قم را داشته باشند.

تنیس قم با اجرای بسیار خوب و موفق طرح سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه و استعدادیابی از بین نخبه‌های این رشته ورزشی هر ساله نخبه‌ها و نفرات جدیدی را به سطح اول تنیس قم و کشور معرفی می‌کند و تنیسورهای قم رقابت در میادین مهم کشوری سال جاری را با حضور در جام رمضان تنیس ایران آغاز کرده‌اند و قطعا بعد از مشخص شدن رئیس جدید هیأت‌ که هم اکنون مراحل ثبت‌نام از کاندیداهای آن در جریان است، تنیس باید وضعیت بهتری پیدا کند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb9fba.rhb9zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما