سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 50401
منبع : خبرگزاری مهر
معاون رئیس جمهور تأکید کرد؛

پرهیز از خام‌فروشی محصولات در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون رئیس جمهور گفت: استان قم باید از خام‌فروشی محصولات مختلف از جمله سنگ پرهیز کرده و ارزش افزوده در این محصولات به وجود بیاورد.
پرهیز از خام‌فروشی محصولات در قم
پرهیز از خام‌فروشی محصولات در قم

به گزارش قم نیوز، زهرا احمدی‌پور ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی که در استان قم مطرح می شود عام و مربوط به تمام کشور است اظهار داشت: محدودیت‌هایی که در تسهیلات و مالیات و .. وجود دارد در همه کشور وجود دارد.

وی با اشاره به رسالت ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی باید بتواند اجماع سازی کند تا تمام دستگاه‌ها برای یک هدف مشخص همسو شوند و تاب آوری اقتصاد را افزایش دهند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه باید در راستای کاهش آسیب اقتصادی و مقاومت در برابر شوک‌های اقتصادی تلاش کنیم افزود: باید اقدامات ما درمانی باشد تنها به فکر مسکن برای مشکلات اقتصادی نباشیم.

وی ادامه داد: رویکرد باید به این سمت برود که نظارت کنیم بر اینکه پروژه‌ها متوقف نشده و ظرفیت‌سازی برای ایجاد اشتغال و افزایش توان تولید صورت بگیرد.

ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی

احمدی‌پور با اشاره به گلایه‌های برخی نمایندگان بخش خصوصی در این جلسه گفت: معنای اقتصاد مقاومتی این است که بیشتر از اینکه بخواهیم بگوییم دیگری چه می‌کند، باید به این فکر کنیم که خودمان چه نقشی را در این راستا می توانیم داشته باشیم.

وی با اشاره به صحبت مدیران قم درباره اینکه محوریت اقتصاد در قم گردشگری است ادامه داد: باید تاثیر گردشگری بر اقتصاد قم مشخص شود. باید ببینیم که آیا اقتصاد قم تحت تاثیر گردشگری واقعا می‌تواند دچار تحول شود؟

معاون رئیس جمهور افزود: گزارش‌های دستگاه‌ها تا پایان سال باید ناظر بر این باشد که چقدر در راستای افزایش اشتغال حرکت شده است.

وی با اشاره به صادرات قابل توجه صنعت سنگ در قم تصریح کرد: اگر در صادرات سنگ در استان قم خام فروشی میشود یک اشتباه بزرگ است و باید ارزش افزوده در استان قم ایجاد شود.

احمدی‌پور به سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم اشاره کرد و گفت: امسال جهت گیری توزیع اعتبارات ما در سازمان این است که بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم. بر همین اساس استان قم به هر میزانی که بتواند طرح‌هایی را برای اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی مطرح کند اعتبارات دریافت خواهد کرد.

چالش های بازار گردشگر عراقی

وی با اشاره به سخنان مسئولان استان درباره ساماندهی زائران عراقی در قم اظهار کرد: اگر سرمایه گذاری ما فقط بر روی بازار گردشگر عراقی باشد، ممکن است با یک تنش سیاسی دچار مشکلات فراوان شویم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت توجه به گردشگری داخلی گفت: باید بتوانیم نوسان‌گیری رفت و آمدهای سیاسی را در زمینه گردشگری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در توسعه گردشگری داخلی چندان موفق نیستیم ادامه داد: در این زمینه اقدامات مشترکی که با استان‌های مجاور می‌توانیم انجام دهیم را باید مورد توجه قرار دهیم.

احمدی‌پور با تاکید بر اینکه هدف‌گیری‌های اقتصادی باید بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی‌های دقیق باشد گفت: باید مشخص شود که قم چگونه قرار است در حوزه زیارت، سلامت و طبیعیت به مقصد گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjvxei.uqeyyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما