يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 50587
منبع : خبرگزاری فارس
دبير انجمن روانشناسي اسلامي حوزه علميه خبر داد

برگزاري دوره روانشناسي اسلامي ويژه دانشجويان و طلاب

قم نيوز : قم نیوز: دبير انجمن روانشناسي اسلامي حوزه علميه از برگزاري دوره روانشناسي اسلامي ويژه دانشجويان و طلاب از مهر امسال خبر داد.
برگزاري دوره روانشناسي اسلامي ويژه دانشجويان و طلاب
به گزارش قم نیوز، حمید مهدی‌زاده در قم، با اشاره به فعالیت انجمن روانشناسی اسلامی از سال 82 اظهار کرد: اکنون انجمن دارای 250 نفر عضو است و همه کسانی که در زمینه روانشناسی اسلامی فعالیت دارند می‌توانند در انجمن عضو شوند.

وی با بیان اینکه نخستین کتاب با عنوان روانشناسی اسلامی در حال تألیف است گفت:‌ در این کتاب معنا و مبانی روانشناسی اسلامی تبیین می‌شود بنابراین برای کسانی که نسبت به روانشناسی اسلامی نا آشنا هستند مفید خواهد بود.

دبیر انجمن روانشناسی اسلامی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: 70 نشست تخصصی و 10 تا 15 کارگاه تخصصی در حوزه روانشناسی اسلامی برگزار شده و تنها انجمنی است که با کنگره‌های مختلف فعالیت علمی و پژوهشی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی گفت:کمیسیون روانشناسی اسلامی کنگره به انجمن سپرده شده و نزدیک 80 چکیده دریافت شد که نیمی از آنها ارزیابی شده است.

وی از برگزاری دوره‌های روانشناسی اسلامی برای دانشجویان و طلاب خبر داد و افزود: ثبت‌نام این دوره در شهریور ماه امسال انجام می‌شود و دوره از مهر ماه آغاز خواهد شد.

مهدی‌زاده با اشاره به اجرای طرح‌هایی در انجمن با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و معاونت پژوهش حوزه گفت: ممیزی دانش روانشناسی، ممیزی دانش مطالعات خانواده در ایران و جهان، نیازسنجی مسائل روانشناختی خانواده‌های طلاب، تهیه متون آموزشی برای خانواده‌های طلاب و نیازسنجی پژوهشی مناسبات دین و روانشناسی از جمله طرح‌ها بوده است.

وی با اشاره به پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن روانشناسی اسلامی گفت: این پایگاه در قالب دو زبان فارسی و انگلیسی فعال است و حتی مخاطبان خارج کشور نیز از مطالب این پایگاه استفاده می‌کنند.

دبیر انجمن روانشناسی اسلامی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دوره‌های حدیثی باعنوان فقه الحدیث با تکیه بر احادیث روانشناسی و روش اجتهادی فهم قرآن برگزار شده این دوره‌ها برای کسانی که می‌خواهند در حوزه روانشناسی کار کنند ضروری است.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcefn8n.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما