چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : 51096
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم:

جشنواره ملی «مکران گنج بی‌کران» برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم گفت: مهلت ثبت‌نام تیم‌ها برای شرکت در جشنواره مکران گنج بی‌کران تا 20 مهرماه و مهلت ارسال آثار نیز تا 15 آبان‌ماه سال جاری تعیین شده است، همچنین در تاریخ 20 آذرماه نیز مراسم اختتامیه و تقدیر از برترین طرح‌ها و اهدای جوایز برگزار می‌شود.
جشنواره ملی «مکران گنج بی‌کران» برگزار می‌شود
جشنواره ملی «مکران گنج بی‌کران» برگزار می‌شود

به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا نوروزی ظهر امروز طی نشست خبری که در دفتر معاونت فرهنگی دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره ملی مکران گنج بی‌کران با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، اظهار کرد: فضای علمی دانشگاه باید در خدمت پیشرفت جامعه قرار گیرد به همین علت در این جشنواره به دنبال این هستیم که علم را کاربردی کنیم تا در راستای حل مشکلات جامعه گام برداریم.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی یکی از شعارها و رسالت‌های اساسی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: یکی از اهداف جشنواره ملی مکران گنج بی‌کران رفع محرومیت از جامعه و به ویژه رفع مشکلات مردم سواحل مکران است که در این راستا طرح‌هایی علمی مختلف به این جشنواره ارسال می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: این جشنواره برای طراحی سازه‌هایی است که این سازه‌ها می‌تواند در مناطق سواحل مکران مورد استفاده قرار گیرد به همین علت این طرح‌ها را به فضای عملیاتی نزدیک می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم سال‌های آینده در این حوزه به عرصه‌های جدیدتری وارد شویم.

وی در مورد مراحل برگزاری جشنواره مذکور افزود: مهلت ثبت‌نام تیم‌ها برای شرکت در این جشنواره تا 20 مهرماه و مهلت ارسال آثار نیز تا 15 آبان‌ماه سال جاری تعیین شده است، همچنین در تاریخ 20 آذرماه نیز مراسم اختتامیه و تقدیر از برترین طرح‌ها و اهدای جوایز برگزار می‌شود.

نوروزی عنوان کرد: امیدواریم در این جشنواره کمترین محدودیت‌ها را برای دانشجویان داشته باشیم تا آنها به صورت آزادانه‌تری به ارائه طرح‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برای ورود دانشجویان متقاضی شرکت در جشنواره ملی مکران گنج بی‌کران شرایط مشخصی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: افراد باید در قالب تیم‌های حداکثر سه نفره در مسابقه شرکت کنند و یک نفر از رشته عمران یا معماری به همراه یک استاد برای مشاوره و دفاع از طرح باید در هر تیم حضور داشته باشد.

وی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره ملی مکران گنج بی‌کران در دانشگاه قم ایجاد شده و سایت این جشنواره نیز فعالیت خود را آغاز کرده است که دانشجویان می‌توانند اطلاعات کامل‌تر را با مراجعه به سایت جشنواره دریافت کنند.

تصریح کرد: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم با بیان اینکه محوریت جشنواره مذکور طرح ساخت مسکن‌های بومی برای اهالی مکران است، تصریح کرد: هر دانشگاه می‌تواند با چند تیم در جشنواره شرکت کند و هر استاد نیز می‌تواند در چند تیم حضور داشته باشد اما دانشجویان فقط می‌توانند در یک تیم حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم مطرح کرد: جوایز ارزنده این جشنواره از جمله تسهیلات کسر خدمت سربازی و چهار میلیون برای طرح اول، سه میلیون برای طرح دوم و دو میلیون برای طرح سوم علاوه بر تقدیرنامه و تندیس جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید فعالیت‌های علمی خود را در عرصه‌های مختلف گسترش دهند، اظهار کرد: حضور دانشجویان در مباحث علمی و ارائه ایده در حوزه‌های تخصصی سبب می‌شود که این افراد در دوران فعالیت در مسؤولیت‌ها و جایگاه‌های مختلف جامعه نیز بتوانند به شیوه توانمندتری ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaiwnm.49n6o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما