سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : 5127
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم خبر داد:

فوت مرد 54 ساله در اثر گاز گرفتگی

قم نيوز : قم نیوز: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم از مسمومیت منجر به مرگ مردی 54 ساله خبر داد.
فوت مرد 54 ساله در اثر گاز گرفتگی
به گزارش قم نیوز، محمدجواد باقری امروز با اشاره به آمار فعالیت‌های اورژانس ۱۱۵ قم در یک هفته گذشته گفت: 7 هزار و ۳۸۴ مورد تماس تلفنی در اورژانس ۱۱۵ قم ثبت شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با بیان اینکه پرسنل اورژانس ۱۱۵ قم در این مدت با انجام بیش ۸۵۰ ماموریت شهری و جاده‎ای به حادثه‌دیدگان تصادفات رانندگی امداد رسانی کرده‎اند، افزود: از این تعداد ماموریت انجام شده ۲۳۰ حادثه مربوط به تصادفات شهری است و ۳۳ مورد دیگر نیز اختصاص به حوادث جاده‎ای استان دارد.

وی تعداد کل مجروحان انتقالی به بیمارستان‌های استان را در حوادث شهری و جاده‌ای این مدت، ۲۳۲ مورد عنوان کرد و گفت: در این حوادث دو نفر جان خود را از دست دادند.

باقری گفت: تصادف پژو با موتورسیکلت در انتهای پردیسان باعث مجروح شدن سه نفر شد که دو نفر از آنها با دو دستگاه آمبولانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند و یک نفر نیز به صورت سرپایی در محل حادثه توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ درمان شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در ادامه اضافه کرد: در کیلومتر ۳۰ جاده قم -اراک بر اثر برخورد کامیون و پراید سه نفر مجروح شدند که توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به واژگونی سمند در جاده قم سلفچگان محدوده سنبل‌آباد اعلام کرد: در این سانحه سه نفر مجروح شدند که پس از انجام اقدامات درمانی اولیه با آمبولانس ۱۱۵ به مرکز درمانی منتقل شدند.

باقری مسمومیت یک جوان در خیابان آذر را از دیگر حوادث قابل تامل هفته دانست و خاطرنشان کرد: طی تماس مردمی با مرکز اورژانس ۱۱۵ مبنی بر مسمومیت جوانی ۲۵ ساله در خیابان آذر یک دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد که پس از رسیدن پرسنل اورژانس ۱۱۵ بر بالین فرد مذکور مشخص شد مدتی قبل این جوان بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن فوت کرده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان از برخورد نیسان با پراید در اتوبان تهران قم خبر داد و عنوان کرد: بر اثر این برخورد پنج نفر مصدوم شدند که با حضور پرسنل اورژانس ۱۱۵ در محل حادثه و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی مجروحین حادثه توسط دو دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: در کیلومتر ۵۸ اتوبان قم تهران بر اثر برخورد اتوبوس با سمند چهار نفر مجروح شدند که مجروحین این سانحه پس از انجام اقدامات درمانی اولیه توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ قم به مراکز درمانی شهر منتقل شدند.

باقری ادامه داد: در جاده نیزار نیز مقابل کارخانه سیمان، یک دستگاه کامیون و پراید با یکدیگر برخورد کردند که بر اثر آن سه نفر از سرنشینان هر دو خودرو مجروح شدند که پس از انجام اقدامات درمانی اولیه توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: در کیلومتر ۲۰ جاده اراک قم به دنبال واژگونی خودروی پیکان چهار نفر سرنشین آن مجروح شدند که پس از انجام اقدامات درمانی اولیه برای ایشان و به منظور ادامه روند درمان توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند.

وی همچنین با اشاره به مرگ یکی از همشهریان در خیابان سالاریه اضافه کرد: طی تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ مبنی بر مسمومیت مردی ۵۴ ساله در خیابان سالاریه، یک دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد که پس از معاینات پرسنل اورژانس ۱۱۵ مشخص شد، فرد مذکور مدتی قبل بر اثر مسمومیت با گاز منو اکسید کربن فوت کرده است.

باقری در پایان با تاکید بر نزدیکی به ایام چهارشنبه سوری و مراسم آتش بازی از همشهریان و به ویژه جوانان استان خواست تا با رعایت نکات ایمنی مراقب سلامتی و عمر با ارزش خود باشند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.x9nrak9qupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما