چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 5154

واردات بی رویه موجب ورشکستگی کشور می شود

قم نيوز : قم نیوز: لاریجانی با تاکید بر سرمایه گذاری بیشتر در حوزه تولیدات داخلی اذعان کرد: واردات بی رویه موجب ورشکستگی کشور می شود بنابراین حرکت های زیگزاگی شایسته نیست زیرا مردم باید شناخت کاملی از زمینه های سرمایه گذاری خویش داشته باشند.
واردات بی رویه موجب ورشکستگی کشور می شود
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی با بیان اینکه اقتصاد نیز نیازمند برنامه علمی است، اظهار داشت: نوسان قیمت در ماه های اخیر از مشکلات کشور محسوب می شود؛ زیرا موجب فشار به جامعه شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی به مسائلی چون اشتغال و گرانی به عنوان امور قابل پیش بینی اشاره کرد و افزود: هدفمندی یارانه ها قانونی مفید و سودمند است که در صورت اجرای صحیح، مزایای زیادی دارد به همین دلیل مجلس خواستار اجرای آن با شیب ملایم بود تا فشاری به مردم وارد نشود.

وی گفت: مجلس هشتم اجازه فروش ۳۰ هزار میلیارد اوراق مشارکت را به دولت داد اما این کار انجام نشد؛ هرچند نظر مجلس این بود که نقدینگی ها کنترل شده و به سمت کارهای عمرانی هدایت شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی به مسئله سیاست داخلی اشاره کرد و افزود: مقابله صحیح با دشمن خارجی نیازمند وحدت داخلی است اما برخی مسائل نظیر اقدامات فتنه گران و جریان انحرافی موجب اختلاف افکنی در جامعه شده است.

وی ضمن تاکید بر محوریت ولی فقیه در امور کشور گفت: باید همه نیروها با هم متحد شوند در حالیکه برخی این مسئله را درک نکرده و گمان می کنند با فحاشی به یکدیگر می توانند به حل مشکلات کمک کنند.

لاریجانی تصریح کرد: ماجراجویی برخی افراد پس از انتخابات ریاست جمهوری مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرد اما رهبری صحیح موجب حفظ انقلاب و نظام اسلامی شد و مردم نیز باید بدانند که مشاجرات صورت گرفته در شرایط کنونی تنها به منظور سرگرم سازی صورت می گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر همگرایی سیاسی ادامه داد: مجلس باید مسائل اصلی مردم را در فضایی آرام دنبال کند زیرا ملت ایران نمایندگان خود را برای دعوا به مجلس نمی فرستند.

لاریجانی گفت: همه ارکان اصلی ایران با رأی مردم انتخاب می شوند بنابراین نباید دلخوری از یک مسئول موجب تخریب این سرمایه عظیم شود.

وی افزود: حضور گسترده مردمی در پای صندوق های رأی موجب رفع تحریم ها می شود و در غیر این صورت دشمنان گستاخ تر شده و دشمنی آنها بیشتر می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات موجب تشکیل مجلسی کارآمد می شود ابراز کرد: جانوران سیاسی منطقه به همراه موجودات موذی دیگر در حال فتنه انگیزی هستند و در واقع شرایط منقطه عادی نیست.

لاریجانی با بیان اینکه اشکالاتی در زمینه های گوناگون کشور از جمله اقتصاد وجود دارد گفت: اکنون مسئله حیثیت و عزت ملت ایران مطرح است بنابراین گلایه های اینچنینی نباید در این موضوع تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور و شورای نگهبان باید همه تلاش خود را در برگزاری انتخاباتی سالم به کار گیرند اظهار داشت: قهرکنندگان کار اشتباهی انجام داده اند زیرا این مسئله بی وفایی به ملت محسوب می شود و برخی از دوم خردادی ها نیز که به صورت مستقل شرکت کرده اند توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند.

لاریجانی تصریح کرد: در خصوص طرح آبرسانی به قم، مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به این مسئله داشته و بیش از ۲۳۰ میلیون یورو به این طرح اختصاص یافته است اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد، مسئله عدم تکمیل سد و تونل باقیمانده است به همین دلیل هنوز کیفیت مطلوب حاصل نشده اما تلاش مسئولین ادامه دارد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتمام این پروژه باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامیدر مورد طرح حرم تا جمکران افزود: تلاش زیادی برای تامین اعتبار لازم این طرح صورت گرفته است ضمن اینکه این پروژه پشتوانه خوبی برای شهر قم محسوب شده و در سال جاری نیز بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان در این خصوص در نظر گرفته شده بود.

وی با اشاره به ظرفیت محدود قم برای گردشگری و پذیرش زائران فراوان در طول سال گفت: قم نیازمند امکانات رفاهی فراوانی است ضمن اینکه در خصوص طرح هایی چون مترو، فرودگاه و دیگر پروژه ها نیز در حال انجام بوده و تلاش های زیادی برای تکمیل آنها صورت می گیرد.

لاریجانی با بیان اینکه استان قم از قانون منع استقرار صنایع در ۱۲۰ کیلومتری تهران مستثنی شده است خاطرنشان کرد: رشد صنایع در قم موجب اشتغال بیشتر می شود زیرا کشاورزی رونق چندانی در این استان ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر قرار گرفتن حرم حضرت معصومه(س) به عنوان محور اصلی شهر قم افزود: این مسئله توسط نمایندگان قم در حال بررسی و پیگیری بوده و امیدواریم با نوسازی و احیای بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر موجب توسعه عمرانی قم شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.n9nrak9qtpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما

امید وارم وقتی دوباره به مجلس آمدید این حرفهارا فراموش نکرده جلوی جنسهای بنجول چینی را بگیرید.