دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 51641
منبع : روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان قم

سوهان قم ثبت ملي شد

قم نيوز : قم نیوز: مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي قم از ثبت ملي سوهان قم در سازمان مالكيت صنعتي ايران خبر داد.
سوهان قم ثبت ملي شد
به گزارش قم نیوز، امير طيبي نژاد در آستانه روز بزرگداشت حمايت از صنايع كوچك با اعلام اين خبر اظهار داشت: ثبت ملي سوهان قم يكي از خواست ها و مطالبات اجتماعي مردم و توليدكنندگان شيريني سوغات قم بود كه با حمايت اين شركت و همت عامل توسعه خوشه كسب و كار سوهان اجرايي شد.

وي با بيان اينكه با اين اتفاق مبارك براي هميشه نام سوهان قم براي استان و در ايران ماندگار شد گفت: محصولات و توليدات مهمي در استان قم مانند فرش دستباف وجود دارد كه وقتي به صورت تجاري در بازارهاي خارجي حضور پيدا كرد متاسفانه توسط توليد كنندگان سودجوي ساير كشورها مورد سوء استفاده قرار گرفت و همين محصول با كيفيت پايين به نام قم توليد و عرضه شد.

طيبي نژاد اين اتفاق نامبارك را عاملي مهم در بي ثباتي بازار محصولات قم ارزيابي كرد و بيان داشت: طي چند سال اخير نيز شاهد بوديم افرادي در نقاط مختلف كشور اقدام به توليد سوهان با نام قم و عرضه در بازار مي كردند كه از كيفيت بسيار پايني نيز برخوردار بود كه موجبات ضربه زدن به جايگاه واقعي اين سوغات اصيل قم را فراهم مي كرد.

وي تلاش براي ثبت جهاني سوهان قم در آينده اي نزديك را خبر داد و افزود: مقدمه ثبت جهاني، ثبت ملي سوهان بود كه طي مدت 6 ماه توسط عامل توسعه خوشه، همكاري سازمان صنعت، معدن و تجارت و همياري هاي اتحاديه سوهان قم به ثمر نشست و در مرحله دوم براي ثبت جهاني آن نيز اقدامات مقدماتي در حال اجرا است.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم ثبت ملي سوهان استان را عاملي مهم براي نظارت جدي بر توليد و كيفيت اين محصول در كشور دانست و خاطرنشان ساخت: ثبت ملي سوهان به نام قم منافاتي با توليد اين محصول در ساير استان ها ندارد و با اين اتفاق فقط شرايط براي نظارت قانوني اتحاديه سوهان استان بر عدم استفاده از نام قم در توليدات ساير استانها را فراهم مي كند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgq39n.ak9qt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما