جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : 51808
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه و دانشگاه:

امام رضا(ع) پایه گذار جريان علمي و فكري شيعي بودند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام رضا(ع) جريان علمي و فكري شيعي ايجاد كردند كه رمز بقاي شيعه در طول تاريخ است.
امام رضا(ع) پایه گذار جريان علمي و فكري شيعي بودند
امام رضا(ع) پایه گذار جريان علمي و فكري شيعي بودند

به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مرتضی سلطانی تهرانی امروز ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع)  اظهار کرد: امام رضا(ع) با طراحی سفری که از مدینه به سمت مرو داشتند حرکت انقلابی و فعال را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیام امام باید به همه آحاد بشر منتقل و از انزوا خارج شود یکی از سیاست‌های راهبردی ائمه در طول حیات نورانی و بابرکت خودشان این است که هر یک به اقتضای زمان و مواجهه با طاغوت‌های دوران معاصر خود این حرکت را انجام می‌دادند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام رضا(ع) جریان علمی و فکری شیعی ایجاد کردند که رمز بقای شیعه در طول تاریخ است گفت: این حرکت فکری شیعه زمینه‌ساز ظهور امام عصر و مقابله با رفتارهای نابخردانه است  وحضرت این حرکات را آغاز کردند تا به یکی از شهرهای علمی آن روزگار رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: نیشابور شهری علمی و دانشگاهی است و مردم این شهر امام رضا(ع) را به عنوان متفکر برجسته عالم اسلام می‌دانستند و امام رضا(ع) حدیث سلسلة الذهب را در این شهر بیان می کنند که سلسله‌ای از جنس طلا است.

سلطانی عنوان کرد: در این حدیث کلمه توحید قلعه پروردگار است هر کسی وارد این قلعه شود در امان است. حضرت با توجه خاص و هشدارگونه می‌فرمایند ورود به این قلعه شرطی دارد و من شرط ورود به این قلعه هستم.

وی با بیان اینکه مأمون خلیفه با سواد، اهل مطالعه و تحقیق در رقابت با برادر بود گفت: مأمون توطئه‌های مختلف را علیه امام رضا(ع) طراحی کرد و حضرت در مناظرات درخشش خورشیدگونه داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نقشه‌های مأمون نه تنها خدشه‌ای بر امام وارد نکرد بلکه عظمت علمی امام رضا(ع) را افزایش داد. عمده حرکت  امام رضا(ع) در سامان‌بخشی فکری و اعتقادی شیعه است تا جریان شیعی بتواند به سمت ظهور امام عصر حرکت کند.

وی با بیان اینکه عالم آل محمد از القاب حضرت است زیرا بنیان‌های فکری شیعی را تقویت و تثبیت کردند گفت: حرکت فکری که با اقدامات امیر مومنان(ع) شکل گرفت در زمان امام صادق(ع) و امام باقر(ع) توسعه کمی پیدا کرد و امام رضا(ع) آنها را تثبیت کردند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbwwbs.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما