چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : 5189
با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

اعتراض فضلای برجسته حوزه به رفتار تخریبی علیه لاریجانی

قم نيوز : قم نیوز: جمعی از فضلای برجسته حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای ضمن حمایت از نامزدی علی لاریجانی در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم، به رفتار تخریبی که به شکلی گسترده علیه وی می‌شود اعتراض کردند.
اعتراض فضلای برجسته حوزه به رفتار تخریبی علیه لاریجانی
به گزارش قم نیوز، در بیانیه‌ای که به امضای فضلای برجسته حوزه رسیده، آمده است: مجلس شورای اسلامی در مجموعه نهادهای جمهوری اسلامی ایران از جایگاه بلندی برخوردار است. پیشوای بزرگ ما حضرت امام خمینی رحمه الله علیه مجلس را در راس امور دانستند و هماره بر مکانت رفیع و سلامت آن از هر گونه شائبه تاکید کردند. اکنون امت قهرمان ایران اسلامی در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران به لحاظ خارجی و داخلی در مرحله بسیار حساس قرار دارد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: مجلس شورای اسلامی همواره و اکنون بیشتر نیازمند نمایندگانی خردمند، سیاست فهم، متدین، آگاه از ضرورت‌ها و چگونگی‌های زمان و در اندیشه پیشرفت و استقلال کشور و رهرو آن قافله سالار بزرگ و پیرو خلف صالحش رهبر معظم انقلاب بوده و هست.

در این بیانیه آمده است: با توجه به آنچه آمد، ما جمعی از فرزندان انقلاب و حوزه، همگام با مراجع معظم تقلید و جامعه محترم مدرسین، استاد دانشگاه و متفکر استواراندیش، ‌ جناب آقای دکتر علی لاریجانی را اصلح دانسته و از مردم پیشتاز قم نیز می‌خواهیم با انتخاب ایشان به وظیفه سیاسی انقلابی خود عمل کنند و گامی در پیشرفت بیشتر شهر قم بردارند، همچنان که در این دوره با مساعی ایشان شهرمان جهشی به جلو داشت. ما از همگان حاضر در صحنه انتخابات می‌خواهیم فضای سالم و عطرآگین حوزه را که گنبد مینایی کریمه اهل بیت چونان دری در آن می‌درخشد با مواضع ناهنجار و طعن به خادمان و سربازان فداکار انقلاب نیالایند.

در این بیانیه تاکید شده است: مگر نه این است که امام بزرگوار و خلف صالحش هماره بر سلامت انتخابات و بر عرضه شایستگی‌های کاندیداهای مورد نظر هر جریان تاکید کرده‌اند و از اینکه جریان‌هایی کاندیداهای دیگران را تخریب کنند و بدان‌ها طعن زنند برحذر داشته‌اند؟ راستی اینگونه کسان بر پایه چه آموزه‌هایی، آلوده ساختن فضای انتخابات را روا می‌شمارند؟! خداوند متعال به پاسداشت تقوی الهی و شرکت شورانگیز در جمعه سرنوشت ساز توفیق دهد.

شخصیت‌های مشهور مذهبی، علمی و فرهنگی حوزه علمیه قم که این بیانیه را امضا کرده‌اند شامل حجج اسلام محسن اراکی، مجتبی الهیان، علیرضا امینی، علی اصغر امیری مازندرانی، عبدالرضا ایزدپناه، یعقوبعلی برجی، مرتضی تقوی، محمود تقی‌زاده داوری، محمودرضا جمشیدی، مرتضی جوادی آملی، رسول جعفریان، سیدعلی حسینی، سیدمحمدباقر حسینی مدنی، حسین رضوانی، سیداسحاق حسینی کوهساری، محمد رحمانی، حبیب الله رفیعیان نیشابوری، احمد زمانی، محمدتقی سبحانی، سیدعلی سیدی، سیدعباس صالحی، علی طهماسبی، حبیب الله طاهری، سیدمحمدرضا طباطبایی، عباس ظهیری، احمد عابدی، سیدعبدالحمید عسکری، سیدعلی عماد، محمدحسین فلاح‌زاده، محمدحسن قرهی، نجف لک زایی، احمد مبلغی، محمدمهدی معراجی، علی مختاری، رضا مختاری، عبدالهادی مسعودی، سیدجواد مظلومی، محمدعلی مقدادی، یدالله مقدسی، محمدباقر مرتضوی نیا، محمدعلی مهدوی راد، عبدالفتاح نواب، هاشم نیازی و سیدحسن وحدتی شبیری هستند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.v8nbjh8zo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما