يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 51904
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پارک علم و فناوری استان قم مطرح کرد

قم در رتبه 12 شرکت‌های دانش بنیان

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: استان قم رتبه 12 کشور در شرکت‌های دانش بنیان را دارد و در تلاش هستیم با رصد شرکت‌های استان آنها را به سمت اخذ مجوزهای دانش بنیان هدایت کنیم تا بتوانند از مزایایی که دولت برای این شرکت‌ها در نظر گرفته است استفاده کنند.
قم در رتبه 12 شرکت‌های دانش بنیان
قم در رتبه 12 شرکت‌های دانش بنیان
به گزارش قم نیوز، سید حسین اخوان علوی امروز با اشاره به ارسال بیش‌ از 110 طرح به پارک علم و فناوری در سال 95، اظهار کرد: از طرح‌های ارسال شده در سال گذشته 25 طرح مورد پذیرش پارک علم و فناوری قرار گرفت و سایر طرح‌ها شرایط لازم را نداشتند.

وی افزود: طرح‌هایی که مورد قبول و حمایت پارک علم و فناوری قرار می‌گیرند باید دارای دانش و پیچیدگی فنی باشند، همچنین این طرح‌ها باید شرایط تجاری سازی داشته باشند تا بتوان آنها را از قالب طرح درآورده و اجرا کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت پارک علم و فناوری به دانشگاه‌های استان، عنوان کرد: در نظر داریم در سال جدید با دانشگاه‌های بزرگ و مراکز آموزش عالی استان ارتباط مستقیم برقرار کنیم و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را برای حضور در این پارک دعوت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم حرکت آموزش عالی به سمت کاربردی کردن آموخته‌های دانشگاهی، اضافه کرد: طی نشستی که در اواخر مردادماه با نمایندگان دانشگاه‌های استان خواهیم داشت به دنبال ایجاد یک ارتباط پایدار با این مراکز هستیم تا بتوانیم دانشگاه‌های نسل دومی که رویکرد پذیرشی دارند را به سمت دانشگاه‌های نسل سومی با رویکرد کارآفرینی هدایت کنیم.

اخوان علوی با اشاره به استقبال خوب از نمایشگاه فناوری‌های نرم در سال گذشته، تصریح کرد: امسال نیز دومین نمایشگاه فناوری‌های نرم برگزار می‌شود، همچنین مقدمات جشنواره فیلم و فناوری که توسط مرکز رشد علوم انسانی برگزار می‌شود فراهم شده است.

وی با بیان اینکه استان قم رتبه 12 کشور در شرکت‌های دانش بنیان را دارد، مطرح کرد: در تلاش هستیم با رصد شرکت‌های استان آنها را به سمت اخذ مجوزهای دانش بنیان هدایت کنیم تا بتوانند از مزایایی که دولت برای این شرکت‌ها در نظر گرفته است استفاده کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خاطرنشان کرد: هر طرحی که به پارک علم و فناوری ارائه می‌شود اگر شرایط لازم را دارا باشد اجرایی می‌شود و حمایت‌های پارک علم و فناوری برایش اعمال می‌شود ولی طرح‌هایی که دارای پیچیدگی بیشتری و تخصصی تر باشند در اولویت اجرایی شدن قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci53aw.t1azu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما