شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 5265
توسط گروه كلام پژوهشكده دین پژوهی برگزار می شود؛

برگزاری نشست تخصصی "نقش اعتقادات و علم كلام بر علم اقتصاد" در قم

قم نيوز : قم نیوز: سومین نشست تخصصی "نقش اعتقادات و علم كلام بر علم اقتصاد" توسط گروه كلام پژوهشكده دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با حضور آیت الله مهدی هادوی تهرانی، در قم برگزار می شود.
برگزاری نشست تخصصی "نقش اعتقادات و علم كلام بر علم اقتصاد" در قم
به گزارش قم نیوز، مدیر گروه كلام پژوهشكده دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این زمینه گفت: این نشست در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول در علوم انسانی و رسیدن به علوم انسانی اسلامی، با حضور اساتید و صاحبنظران در حوزه كلام و دین پژوهی برگزار می شود.

حجت الاسلام قاسم ترخان با اشاره به برگزاری چند نشست با موضوع نقش اعتقادات بر علم كلام، افزود: در نشست اول نقش علم كلام در تحول علوم انسانی و در نشست دوم نیز نقش علم كلام بر علوم اجتماعی بررسی شد.

وی با بیان اینكه علم اقتصاد با مكتب اقتصادی متفاوت است، افزود: علم اقتصاد در پی تبیین پدیده های اقتصادی است مثل رابطه بین عرضه و تقاضا، اما در مكتب اقتصادی به دنبال باید ها و نباید هایی هستیم كه شامل مبانی و اهداف اقتصاد می شود.

سومین نشست تخصصی "نقش اعتقادات و علم كلام بر علم اقتصاد" سه شنبه ۱۶ اسفندماه ساعت ۳۰/۱۹ الی ۲۲ با حضور صاحبنظران در این زمینه كلامی و همچنین دانش پژوهان، طلاب و اهالی رسانه و مطبوعات در تالار معرفت پژوهشگاه دفتر قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.meifuqe8isfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما