سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 52978
آیت‌الله حسینی بوشهری:

رهبری و ولایت فقیه پیوند خاصی با غدیر دارد

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ولایت فقیه را استمرار حرکت امامت دانست و گفت: رهبری و ولایت فقیه پیوند خاصی با غدیر دارد و ولایت فقیه از دل غدیر بیرون آمده است.
رهبری و ولایت فقیه پیوند خاصی با غدیر دارد
رهبری و ولایت فقیه پیوند خاصی با غدیر دارد

به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ شامگاه دوشنبه در دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر  و اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر، با تاکید بر لزوم بزرگداشت شعائر الهی گفت: درباره مساله غدیر سه نکته باید در دستور کار باشد، اول تبیین واقعه غدیر است چون پیام این مساله مهم باید به جامعه رسانده شود.

وی افزود: اگر حوادثی که رخ داده در اذهان جامعه به فراموشی سپرده شود آرام آرام محو خواهد شد،  درباره غدیر جدیتی که در عاشورا وجود داشت گرامی داشته نشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: یکی از مخاطبان این برنامه ها جوانان هستند که باید شناخت لازم از جریان ولایت و غدیر داشته باشند،  مخاطب دوم غیر شیعیان هستند اگر همت امروز زودتر به وجود می آمد تاثیر بسیاری داشت،  کسانی که دوستدار اهل بیت هستتد دور این محور جمع می شوند.

وی بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد غدیر تاکید کرد و گفت: از انواع ابزارها و راه های برای بزرگداشت و زنده نگه داشتن یاد غدیر  از جمله فعالیت های هنری استفاده شود، باید با استفاده از تمام امکانات غدیر را زنده نگه داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: زندگی امیرمومنان دارای برکات بسیاری است و باید برنامه های معرفتی نسبت به حضرت و غدیر و مساله ولایت وجود داشته باشد تا همه بدانند جانشین پیامبر اسلام کیست.

وی با بیان اینکه نیاز نسل امروز تبیین روحیه عدالت خواهی و دوران گوناگون زندگی و آثار ایشان است، افزود: جایگاه رهبری در اسلام و اطاعت پذیری از رهبری از مفاهیم غدیر است که باید به خوبی برای جامعه تبیین شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری، ولایت فقیه را استمرار حرکت امامت دانست و گفت: رهبری و ولایت فقیه پیوند خاصی با غدیر دارد و ولایت فقیه از دل غدیر بیرون آمده است.  این ارتباط باید برای جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه‌ حرکت غدیر در آینده ای نه چندان دور جهانی خواهد شد، افزود: انقلاب اسلامی از جریان ولایت و غدیر نشات می گیرد، شعار انقلاب برخاسته از شعار امیرمومنان است.

مدیر سابق حوزه‌های علمیه بر زنده ماندن واقعه غدیر در طول سال تاکید کرد و گفت: غدیر نباید منحصر در دهه ولایت شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaaonm.49nu015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما