دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 53447
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

كتاب درآمدي بر فلسفه سياسي مقام معظم رهبري منتشر مي‌‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از چاپ كتاب درآمدي بر فلسفه سياسي مقام معظم رهبري در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب درآمدي بر فلسفه سياسي مقام معظم رهبري منتشر مي‌‌شود
به گزارش قم نیوز محمد روحانی در قم، با اشاره به محتوای کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی مقام معظم رهبری اظهار کرد: فصل نخست این کتاب به ماهیت فلسفه سیاسی، تعریف فلسفه سیاسی، اهمیت فلسفه و نسبت فلسفه سیاسی با دیگر واژه‌ها آغاز می‌شود و به زندگی علمی سیاسی رهبر معظم انقلاب اشاره دارد.
وی خاطرنشان کرد:‌ فصل دوم کتاب ماهیت و مبانی فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب را دربرمی‌گیرد که شامل معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی، مباحث خداشناسی و انسان‌شناسی نظریه رهبری است.
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه نظام سیاسی مبسوط در فلسفه سیاسی رهبری عنوان فصل سوم  این کتاب است گفت: مبادی مردم‌سالاری اسلامی و مفهوم مردم‌سالاری اسلامی و مجاری حاکمیت الهی در آنها دسته‌بندی شده و با شاخص‌های مختلف در این فصل مواجه هستیم.
وی عنوان کرد: فصل چهارم مسائل فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب است که عدالت، آزادی، قدرت، جامعه و پیشرفت را دربرمی‌گیرد که در بخش‌های مختلف این مبانی بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب در بنیادهای معرفتی ریشه دارد و از معارف اسلامی برآمده است گفت:  رهبری با عنوان رهبر دینی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در میان اندیشمندان سیاسی جایگاه بزرگی دارد و این مسئله سبب شده کتاب‌ها و مقالات بسیاری در زمینه دیدگاه ایشان در حوزه‌های مختلف فکری تألیف شود.
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه در این کتاب به سؤالات مهمی پاسخ داده شده است گفت: چیستی ماهیت فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب، موانع فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب، نظام مطلوب در فلسفه سیاسی رهبری و مسائل مهم در فلسفه سیاسی رهبری از جمله عناوین مباحث این بخش است.
کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی مقام معظم رهبری در 314 صفحه تألیف شده و با قیمت 22 هزار تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.
انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdccm0qp.2bq108laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما