يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : 5377

وجود شهدا از بركات انقلاب اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: وجود با بركت شهدا در كشورمان از آثار و بركات انقلاب اسلامی است و اگر انقلاب هیچ ثمری غیر از پرورش شهدای والامقام نداشت، همین ارزش برای آن كافی بود.
وجود شهدا از بركات انقلاب اسلامی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شنبه شب در چهارمین یادواره شهدای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: یكی از بركات انقلاب اسلامی، رشد و شكوفایی اخلاق و استعدادهای عالی انسانی در جامعه است.

وی خاطرنشان كرد: جهاد و شهادت در راه خداوند یكی از عالی ترین استعدادهای انسانی است و اگر كسی این سخن را باور نداشته باشد، بدون تردید حقیقت بندگی و عبودیت خداوند متعال را نفهمیده و از اخلاص شهدا آگاه نبوده است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: شهدا همه هستی خود را بدون هیچ چشم داشتی برای كسب رضایت حضرت ولیعصر(عج) و حفظ و حراست از ارزشهای انقلاب اسلامی فدا كردند و اگر خداوند در ازای این ایثار و از خودگذشتگی همه عالم را به آنها ببخشد باز هم كم است.

وی با بیان اینكه رسیدن به كمالات اخلاقی و معنوی به صورت تدریجی است، اظهار داشت: مسیری كه خداوند برای رسیدن انسانها به قرب الهی در نظر گرفته است، اگر یك فرد عادی توفیق داشته و این مسیر را طی كند، بعد از هفتاد سال می تواند به آن دست یابد.

مصباح یزدی در ادامه افزود: اما عده ای همچون شهیدان مراتب علمی و عرفانی را با سرعت بیش از دیگران طی كرده و ره صد ساله را یك شبه طی كردند و همین طی مسیر عبودیت و دستیابی به قرب الی الله در مدت كوتاه، از ویژگی های بی نظیر شهداست.

وی در پایان تصریح كرد: انقلاب اسلامی توانست معنی حقیقی جهاد و شهادت را برای ما ملموس كرده و در هشت سال دفاع مقدس آنچه را كه پیش از انقلاب فقط در منابر شنیده بودیم، بارها و بارها مشاهده كردیم.

چهارمین یادواره شهدای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی و حجت الاسلام ماندگاری و با حضور جمعی از دانش پژوهان این موسسه در تالار اجتماعات این موسسه در قم برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.50k2yt0s5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما