سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 53801
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
با هدف ایجاد فضای سبز سالم شهری

کلینیک گیاه پزشکی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم راه اندازی شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: کلینیک گیاه پزشکی این سازمان با هدف بررسی تخصصی آفات و بیماری‌های فضای سبز قم و ایجاد فضای سبز سالم ایجاد شده تا نتایج تحقیقات به صورت تخصصی بررسی شود.
کلینیک گیاه پزشکی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم راه اندازی شد
کلینیک گیاه پزشکی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم راه اندازی شد
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان یکی از اقدامات سازمان پارک‌ها در راستای تامین فضای سبز سالم را تأمین نیروی انسانی متخصص عنوان کرد و گفت: در همین راستا برای ۲۶ پیمان فضای سبز قم کارشناس گیاه پزشک مخصوص در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار از اوایل پاییز سال گذشته به صورت تدریجی پیمان‌های مختلف فضای سبز با داشتن کارشناسان گیاه پزشک شروع به کار کردند تصریح کرد: با این کار فضای سبز به صورت تخصصی حفظ و از خشکیدگی و مشکلات پیش آمده تا حد زیادی جلوگیری شد و در سال جاری مشکلات به صورت تخصصی تر بررسی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه این کارشناسان گیاه پزشک گزارش‌ها را به صورت تخصصی و هفتگی به کلینیک گیاه پزشکی ارائه می‌دهند خاطرنشان کرد: پس از بررسی میدانی و جمع آوری نمونه‌های گیاهی مختلف بررسی اولیه در کلینیک انجام و نتایج آن برای اقدام به کارشناسان پیمان ابلاغ می‌شود تا کوچک‌ترین مشکل به سرعت برطرف شود.

وی ادامه داد: به منظور افزایش سطح علمی کارشناسان، کارگران، پیمانکاران و کارمندان سازمان دوره نخست کلاس‌های آموزشی در سال جاری برپا خواهد شد که با گذراندن هر دوره که به صورت فصلی برپا می‌شود، شرکت کنندگان با شناسایی گیاهان و درختان، خسارات آفات و بیماری‌ها و راه‌های کنترل آن‌ها به صورت تخصصی آشنا می‌شوند.

جوادیان افزود: در پایان هر دوره به شرکت کنندگان مدرک ارائه می‌شود و تمامی مدارکی که ارائه می‌شود در گروه بندی و سطح بندی کارشناسان و رتبه گذاری شرکت‌ها تاثیرگذار است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgq79n.ak9wz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما