سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 54137
منبع : خبرگزاری مهر
دبیر هیئت ووشوی قم:

کمبود منابع مالی مانع بزرگی بر سر پرورش قهرمانان ورزشی است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر هیئت ووشوی استان قم با بیان این که به دنبال راه‌اندازی لیگ استانی ووشوی قم در آذر ماه امسال هستیم، گفت: مبود منابع مالی مانع بزرگی بر سر پرورش قهرمانان است.
کمبود منابع مالی مانع بزرگی بر سر پرورش قهرمانان ورزشی است
کمبود منابع مالی مانع بزرگی بر سر پرورش قهرمانان ورزشی است
به گزارش قم نیوز هادی رشیدی اظهار داشت: ما به دنبال راه اندازی لیگ استانی ووشوی قم در آذرماه امسال هستیم اما برای حضور در لیگ‌های کشوری ما با چالش بزرگی به نام تأمین منابع مالی مواجه شده‌ایم که کار را دشوار کرده است. این یک واقعیت است که ما قدرت مالی حضور در لیگ‌ها را نداریم و باید حامی مالی جذب کنیم.

وی افزود: ما تاکنون برای حضور در لیگ‌های کشور اعلام آمادگی نکرده‌ایم و تنها دلیل آن همین بی‌پولی بوده در حالی که از نظر فنی و نیروی انسانی توان حضور در لیگ را داریم و اگر این موضوع حل شود سعی می‌کنیم امسال در لیگ ووشوی جوانان کشور وارد شویم.

دبیر هیئت ووشوی استان قم گفت: اداره کل ورزش و جوانان قم تعامل خوبی با ما دارد و خوشبختانه هم در زمینه خانه ووشو و هم سایر فعالیت‌ها این ارتباط مستمر و دوسویه در جریان است. طبیعی است که همه هیأت‌های ورزشی انتظار کمک‌های مالی در سطح بالا و ایده آل را از متولی ورزش دارند که با توجه به کمبود اعتبارات دولتی این امر امکانپذیر نیست.

رشیدی بیان داشت: مشکلی که در حال حاضر حس می‌شود این است که کمبود منابع مالی مانع بزرگی بر سر پرورش قهرمانان است و با این اعتبار و منابع نمی‌توان اقدام محسوسی در این زمینه انجام داد. ما با همین هزینه اندک کار را پیش می‌بریم و بدیهی است با این شرایط نباید انتظار زیادی از هیأت ووشو برای حمایت از قهرمانان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ما باید به دنبال حفظ قهرمانان بزرگسال از یک سو و پرورش قهرمانان نوجوان و جوان از سوی دیگر باشیم. امیر نجفی یکی از ووشوکاران برجسته ماست که در مسابقات انتخابی تیم ملی در دسته منهای ۶۰ کیلو عملکرد خوبی داشت اما متأسفانه به قهرمانی برخورد کرد که حرفه‌ای بود و با وجود آمادگی فوق العاده‌اش در انتخابی تیم ملی مغلوب شد.

دبیر هیئت ووشوی استان قم  تصریح کرد: ما در ووشوی نمی‌توانیم چندان روی کمیت متمرکز شویم و اعداد مربوط به تعداد باشگاه و ورزشکار در ووشوی قم را مورد توجه قرار دهیم. ما باید به کیفیت نگاه کنیم و این کیفی نگری ما را به این نقطه می‌رساند که اگر ۳ قهرمان دارای شانس حضور در تیم ملی داشته باشیم در شرایط بهتری نسبت به این حالت قرار گرفته‌ایم که هزار نفر ورزشکار موجود باشد اما نتوانیم حتی یک مدال بگیریم.

  انتهای پیام / 137
 
https://qomnews.ir/vdcjavei.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما