دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 54331
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

عزاداری‌های محرم هرسال پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مراسم و عزاداری‌ها در ماه محرم، هر سال گسترده‌تر، پرشورتر و وسیع‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود و این نشان دهنده پیروزی خون بر شمشیر است.
عزاداری‌های محرم هرسال پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود
عزاداری‌های محرم هرسال پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام‌ حسین‌(ع) اظهار کرد: واقعه کربلا در سال ۶۱ هجری قمری اتفاق افتاد و تاکنون، همه مسلمانان جهان سالروز این واقعه را گرامی می‌دارند و در این ایام برای امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان عزاداری می‌کنند.

وی با اشاره به عظمت قیام عاشورا افزود: واقعه کربلا برای همه انبیا الهی بیان شده است و همه انبیا نیز برای امام حسین(ع) عزاداری کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اهداف امام حسین(ع) از قیام اظهار کرد: هدف امام حسین(ع) از قیام، احیا سیره پیامبر اکرم(ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با قیام خود این پیام را داد که اطاعت و پیروی از افراد فاسد و فاسق سزاوار نیست و برای احیای سنت‌های الهی و مقابله با ظالمان نباید از تعداد افراد و تجهیزات دشمن ترسید چراکه خداوند در کنار مظلومان قرار دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امام حسین(ع) الگوی همه ادیان آزادی‌خواه هستند و افرادی مانند گاندی امام حسین(ع) را الگو و مقتدای خود قرار دادند.

وی با اشاره به شهید محسن حججی گفت: شهیدانی مانند شهید حججی نیز با تاسی و پیروی از امام حسین(ع) و یاران ایشان در راه مبارزه به ظلم شهید شدند.

جمشیدی افزود: مراسم و عزاداری‌ها در ماه محرم، هر سال گسترده‌تر و وسیع‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود و این نشان دهنده پیروزی خون بر شمشیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های فرهنگی حوزه‌‌های علمیه خواهران در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قریب به ۴۰ هزار خواهر مبلغ در حوزه‌های علمیه خواهران سازماندهی شده‌اند و در ماه محرم خواهران طلبه مبلغ به بسیاری از روستا‌ها و مناطق دور افتاده و همچنین به هیئت‌های مذهبی و جلسات خانگی اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfymdt.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما