يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 54565
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم:

ايمني واحدهاي كارگاهي و صنفي جدي گرفته شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری و امور اجتماعي شهرداري قم گفت: دستگاه‌هاي ذي ربط از جمله بازرسان اداره كار، اتحاديه‌ها و مجامع امور صنفي و اصناف بحث ايمني واحدهاي كارگاهي و صنفي را جدي بگيرند.
ايمني واحدهاي كارگاهي و صنفي جدي گرفته شود
ايمني واحدهاي كارگاهي و صنفي جدي گرفته شود
به گزارش قم نیوز سيدامير سامع با اشاره به بحث ايمن‌سازي اصناف و واحدهاي صنفي اظهار كرد: بحث ايمني واحدهاي صنفي و كارگاه‌هاي نجاري، خياطي يا لباس فروشی ها بسيار مهم است که برخي از آنها در داخل بازارها و برخي دیگر در بافت‌هاي قديمي مجتمع ها احداث شده اند.

وي خاطرنشان كرد: حجم زياد و تراكم اصناف، نحوه انبار محصولات يا مواد اوليه و سطح اشغال، سيستم‌هاي برق، خطوط گاز و... از جمله مواردي است كه بايد ايمن‌سازي در آنها در نظر گرفته شود.
معاون شهردار قم عنوان كرد: سازمان آتش‌نشاني شهرداري قم مانند سال‌هاي گذشته بازديدهاي كاملي را در دستور كار قرار داد تا مسائل مرتبط با بحث حريق در نظر گرفته شود.

وي با بيان اينكه بايد در زمينه پيشگيري از حوادث ،اقدامات موثری انجام گردد، گفت: سازمان آتش‌نشاني چك ليست‌ها و اشكالات را مشخص كرده و موارد اشكال از سوي شهرداری منطقه به مالكان، بهره‌برداران، مستأجران و هيأت امنا اعلام و بنا شده كه اين افراد براي ايمن‌سازي اقدام كنند.
سامع تصريح كرد: تكاليفي در قانون تعيين شده كه بر اساس آن هر واحد كارگاهي ملزم است شرايط ايمني را رعايت كند و اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي اين كار ضابطان قضايي دارد كه در بازديدها در صورتي كه موارد ايمني رعايت نشده باشد تذكر مي‌دهند و در صورت بي‌توجهي مي‌توانند گزارش دهند و از ادامه كار كارگاه جلوگيري كنند.

وي با بيان اينكه هر واحد صنفي موظف است موارد مختلف بهداشتي و ايمني را رعايت كند گفت: هر واحد صنفي و كارگاهي که مي‌خواهد به فعاليت خود ادامه دهد بايد از سازمان آتش‌نشاني استعلام كند اگر شرايط ايمني مهيا بود مجوز بهره‌برداري يا كسب آن تمديد شود يا مجوز جديد صادر شود.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعي شهرداري قم عنوان كرد: مستأجران، مالكان، هيأت مديره و هيأت امنا تذكرات و اخطارهاي ارائه شده از سوي شهرداري و سازمان آتش‌نشاني در زمينه موارد غير ايمن و نحوه انبارها و سيستم‌هاي ايمني برق و گاز را جدي بگيرند و اقدام سريع در زمينه اصلاح آنها انجام دهند.

 وي يادآور شد: بر اساس دستور دادستان قم ، سازمان آتشنشاني بازديدهايي در دستور كار داشته و اگر اقدام لازم در اين زمينه انجام نشود جلوگيري از ادامه فعاليت آن واحد صورت مي‌گيرد.
سامع ادامه داد: دستگاه‌هاي ذي ربط از جمله بازرسان اداره كار، اتحاديه‌ها و مجمع امور صنفي و اصناف بحث ايمني واحدهاي كارگاهي و صنفي را جدي بگيرند.

وي عنوان كرد: اگر اتفاقي در برخي از بخش‌هاي شهر مانند بازار، برخي از پاساژها و كارگاه‌هاي واقع در بافت فرسوده روي دهد ممكن است خسارات جبران‌ناپذيري به همراه داشته باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcenn8n.jh8epi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما