دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 54627
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل كميته امداد امام خميني استان قم خبر داد

افزايش 10 درصدي دريافت كمك‌هاي مردمي قم

رشد 42 درصدي هزينه درمان نيازمندان
قم نيوز : قم نیوز: مديركل كميته امداد امام خميني استان قم گفت: 10 درصد رشد در دريافت كمك‌هاي مردمي در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود داشته است.
افزايش 10 درصدي دريافت كمك‌هاي مردمي قم/رشد 42 درصدي هزينه درمان نيازمندان
افزايش 10 درصدي دريافت كمك‌هاي مردمي قم/رشد 42 درصدي هزينه درمان نيازمندان
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی یک نهاد مردمی است و تکیه‌گاه آن مردم هستند اظهار کرد: امروز با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی هر اندازه تلاش کنیم در زمینه برطرف شدن محرومیت و پاسخ به نیاز نیازمندان بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه 10 درصد رشد در دریافت کمک‌های مردمی در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود داشته است گفت: 16 میلیارد و 942 میلیون تومان مجموع کمک‌‌هایی بوده که امسال از مردم در این مدت جمع آوری شده است.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خاطرنشان کرد: 161 هزار و 344 صندوق صدقه در منازل یا معابر شهری وجود دارد که در 6 ماهه ابتدای سال نزدیک به 5 میلیارد تومان از این صندوق‌ها با عنوان صدقه از مردم دریافت شده که سرانه هر نفر قمی 3 هزار و 856 تومان بوده است که این میزان سرانه نسبت آن به کل کشور دو برابر است.

میرشکار با بیان اینکه کمک‌ها برای هر نفر قمی در 6 ماهه نخست به طور میانگین 13 هزار و 100 تومان بوده است گفت: در حوزه اکرام ایتام و محسنین میزان کمک‌ها نزدیک به 4 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده و میزان زکات‌های مختلف پرداخت شده 700 میلیون تومان است.

وی عنوان کرد: در حوزه جشن عاطفه‌ها و موضوع اطعام ماه رمضان 2 میلیارد و 600 میلیون تومان و در زمینه طرح‌های مبتنی بر نیاز 4 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم یادآور شد:‌ امسال پیش از آغاز سال تحصیلی مبلغ بین 150 تا 200 هزار تومان به حساب دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: 20 هزار و 592 خانوار تا پایان شهریور ماه زیرپوشش کمیته امداد بودند که جمعیتی در حدود 35 هزار و 539 نفر را شامل می‌شود. شهریور امسال نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش مددجو وجود داشته که علت آن تأکید بر حوزه توانمندسازی است.

میرشکار عنوان کرد: در 6 ماهه نخست امسال 5 میلیارد و 600 میلیون تومان برای درمان نیازمندان زیر پوشش هزینه شده که نسبت به سال گذشته 42 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 362 نفر دختر زیر پوشش کمیته امداد ازدواج کردند گفت: به ازای هر نفر از دختران غیریتیم 3 میلیون تومان و به ازای هر دختر یتیم 5 میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در روز نوزدهم مهر ماه امسال اظهار کرد: پاکت‌هایی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته بر همین اساس مردم می‌توانند در کنار هزینه‌ها برای تحصیل فرزندان خود مبلغی برای نیازمندان اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: مبالغی جمع‌آوری شده به نیازمندان همان مدرسه اهدا خواهد شد. سال گذشته 140 میلیون تومان در مدارس جمع‌آوری شد ولی امسال پیش‌بینی می‌شود مبلغ افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd590k.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما