سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 54677
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم:

دغدغه شهرداری قم و تاکسیرانی حفظ امنیت است

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم گفت: امنیت، دغدغه اصلی شهرداری و سازمان تاکسیرانی است؛ در نرم افزار سازمان تاکسیرانی تمام رانندگان پالایش می‌شوند و هویت رانندگان کاملا مشخص است به همین دلیل شاهد مشکلات اجتماعی بسیار کمی خواهیم بود.
دغدغه شهرداری قم و تاکسیرانی حفظ امنیت است
دغدغه شهرداری قم و تاکسیرانی حفظ امنیت است
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فعالیت‌های شرکت اسنپ، بیان کرد: نرم‌افزار‌های تاکسی‌موبایل به زودی در سراسر کشور و همچین قم فعال می‌شوند اما نباید اجازه دهیم که این نرم‌افزار، درآمد بیش از 6هزار راننده تاکسی را کاهش دهد و در زندگی این افراد تاثیر منفی داشته باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: براساس قانون راهنمایی و رانندگی که در سال 1389 تصویب شد، برای هرگونه فعالیت‌ در زمینه حمل و نقل شهری، باید از شهرداری مجوز گرفته شود در حالی که شرکت اسنپ مجوزی از شهرداری دریافت نکرده است بلکه مجوز توسط سازمان شهرداری‌ها صادر شده است.
ذاکریان با تاکید بر رعایت نکات امنیتی، گفت: افرادی که قصد فعالیت در اسنپ را دارند می‌توانند تنها با ارائه یک قطعه عکس و گواهی‌نامه فعالیت خود را شروع کنند و اسنپ به همین مدارک اکتفا می‌کند درحالی که این روش مورد تایید شهرداری نیست.
وی ادامه داد: در اسنپ از گوگل‌مپ برای برای شناسایی مسافران استفاده می‌شود که این مورد نیز مورد تایید شهرداری نیست زیرا در صورتی که به هر دلیلی در آینده گوگل‌مپ خدمات خود را به ایران ارائه ندهد، این نرم افزار دچار اختلال می‌شود و درحالی که پیشنهاد ما ایجاد یک نقشه ایرانی است تا علاوه بر خدمات‌دهی مناسب و همیشگی، مشکل امنیتی نیز نداشته باشد.
وی با بیان این‌که اگر اسنپ شرایط را بپذیرد شهرداری با اسنپ نیز همکاری می‌کند، گفت: امنیت، دغدغه اصلی شهرداری و سازمان تاکسیرانی است؛ در نرم افزار سازمان تاکسیرانی تمام رانندگان پالایش می‌شوند و هویت رانندگان کاملا مشخص است به همین دلیل شاهد مشکلات اجتماعی بسیار کمی خواهیم بود و این درحالی است که اسنپ به مسائل امنیتی توجهی ندارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciyqaw.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما