چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 54722
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه کارگروه اشتغال استان قم مطرح شد

ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال در قم

قم نيوز : قم نیوز: در جلسه کارگروه اشتغال استان قم بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال در استان تاکید شد.
ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال در قم
ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال در قم
به گزارش قم نیوز جلسه کارگروه اشتغال استان قم ظهر امروز با حضور استاندار قم و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان استانداری قم برگزار شد.

ﻣﺼﻄﻔﯽ ﮐﺎﻭﯾﺎﻧﯽ ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺭﻓﺎﻩ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻗﻢ در ابتدای این جلسه با اشاره به عملکرد کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: این کارگروه در نیمه نخست امسال 6 جلسه برگزار کرد و اهم موضوعات مطروحه در این جلسات پایدارشدن اعتبار مشاغل خانگی، تسهیل صدور مجوز کسب و کار برای متقاضیان تسهیلات، تصویب طرح تکاپو و الزام دستگاه‌های اجرایی به اجرای آن بود.

وی ادامه داد: پیگیری اجرای طرح تعاون روستا، پیگیری ابلاغ اعتبارات مشاغل خانگی، پیگیری رفع مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذاری در بخش گردشگری و بررسی طرح‌های مشاغل خانگی از جمله دیگر مطالب مطرح شده در جلسات کارگروه اشتغال استان قم بود.

محمد جواد شاکر آرانی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در ادامه جلسه گفت: تابستان امسال نرخ بیکاری در استان 10.2 درصد بود، این در حالی است که در مدت مشابه در سال گذشته شاهد نرخ بیکاری 11.4 درصدی در قم بودیم، آمار حضور بانوان استان در کسب‌وکارها نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

سید عباس حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخشی از این جلسه در خصوص ظرفیت‌های استان تصریح کرد: استان قم ظرفیت بسیار خوبی در زمینه فرهنگی دارد، در نیمه نخست امسال سه هزار و 500 مجوز کتاب در قم دادیم، همچنین در این مدت یک میلیارد و 200 میلیون تومان کتاب از ناشران قمی توسط وزارت ارشاد و اداره ارشاد قم خریداری شد.

سید مهدی صادقی استاندار قم در بخش پایانی جلسه با اشاره به ضرورت کاهش زمان پرداخت تسهیلات اشتغال در استان قم اظهار کرد: باید این تسهیلات در کمترین زمان ممکن به افراد جامعه هدف پرداخت شود و باید نظارت دقیق بر روی این مساله صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در پرداخت تسهیلات اشتغال به افراد باید تمهیدات لازم برای بازگشت این تسهیلات به بانک‌ها اتخاذ شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8aei.uqex8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما