شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 54815
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خبر داد:

اختصاص 5 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز مدارس شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اختصاص 5 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز مدارس، مراکز آموزشی و ادارات استان خبر داد.
اختصاص 5 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز مدارس شهر قم
اختصاص 5 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز مدارس شهر قم
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان اظهار کرد: با توجه به خنکی هوا و فصل کاشت و بازگشایی مدارس، در سال جاری با احتساب تأمین نهاده‌ها بیش از 5 میلیارد ریال هزینه اختصاصی برای ایجاد و بهسازی فضای سبز مراکز آموزشی، مدارس و ادارات دولتی پیش بینی شده که به افزایش فضای سبز شهر نیز کمک می‌شود.
وی افزود: سال گذشته از دو طریق مکاتبه مستقیم مدارس و مکاتبه اداره کل آموزش و پرورش با سازمان پارک‌ها و فضای سبز این موضوع در سطح محدود تری پیگیری و انجام شد اما در سال جاری به منظور ساماندهی و انسجام بهتر از اداره کل  آموزش و پرورش خواسته شد تا لیستی از مدارس متقاضی را ارائه دهند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه از مسئولان مربوطه آموزش و پرورش می‌خواهیم تا هر چه زودتر لیست مدارس متقاضی فضای سبز را به سازمان پارک‌ها ارائه دهند گفت: برخی مدارس از این طرح اظهار بی اطلاعی می‌کنند و نیاز است اطلاعات لازم به آنها ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان همه مدارس می‌توانند برای ایجاد فضای سبز درخواست کنند تا در زمینه بهسازی فضای سبز موجود، هرس، کود دهی، بیل زنی، کاشت درخت و در صورت نیاز احداث باغچه در حد محدود اقدام شود.
جوادیان خاطرنشان کرد: سازمان پارک‌ها چندین سال است که در دو نوبت از سال از جمله اواخر شهریورماه در قالب برنامه استقبال از مهر و در روزهای پایانی سال و هفته درختکاری به منظور ایجاد و بهسازی فضای سبز در مراکز آموزشی و ادارات دولتی اقدام می‌کند. با توجه به بازخورد خوب طرح سال قبل و تاکید مدیریت شهری برای سال جاری ردیف بودجه اختصاصی بابت این موضوع پیش بینی شد
وی با تاکید بر اینکه مراحل انتخاب پیمانکار انجام شده و کار با اولویت مراکز آموزشی، مدارس ومراکز خیریه و وابسته به بهزیستی و در وهله دوم ارگان‌های و سازمان‌ها دولتی انجام می‌شود و تا پایان سال ادامه خواهد داشت افزود: مراکز آموزشی، مدارس و ارگان‌های دولتی مکان‌های خوبی برای ایجاد فضای سبز اکولوژیک هستند که می‌تواند تأثیر بسزایی بر کاهش آلودگی هاو افزایش محیط مفرح در شهر داشته باشد.
جوادیان افزود: همچنین از جنبه اجتماعی هم تأثیر قابل قبولی خواهد داشت زیرا دانش آموزان و  کارمندان مدت زمان زیادی را در مدارس یا ادارات سپری می‌کنند و ایجاد محیط سبز و شاداب علاوه بر کارکرد اکولوژیک فضای سبز که بسیار با اهمیت است می‌تواند تأثیر اجتماعی و روانی زیادی بر دانش اموزان، کارکنان ادارات و مراجعین به ادارات دولتی داشته باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccp4qp.2bq0s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما