دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : 54926
منبع : خبرگزاری فارس
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي قم:

منكر طب سنتي نيستيم/ پزشكي روز پيشرفته طب سنتي است

قم نيوز : قم نیوز: معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي قم گفت: منكر طب سنتي نيستيم و دانشكده‌اي در زمينه طب سنتي تأسيس شده است و فارغ‌التحصيل و متخصص طب سنتي وجود دارد.
منكر طب سنتي نيستيم/ پزشكي روز پيشرفته طب سنتي است
منكر طب سنتي نيستيم/ پزشكي روز پيشرفته طب سنتي است

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي قم:
منكر طب سنتي نيستيم/ پزشكي روز پيشرفته طب سنتي است
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي قم گفت: منكر طب سنتي نيستيم و دانشكده‌اي در زمينه طب سنتي تأسيس شده است و فارغ‌التحصيل و متخصص طب سنتي وجود دارد.

به گزارش قم نیوز محمد میلانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی غذا که در سالن جلسات ساختمان غذا و دارو برگزار شد، اظهار کرد: همایش غذا و صنعت سه شنبه بعد از ظهر برگزار می‌شود که از مدیران واحدهای تولیدی و مسؤولان فنی واحدها دعوت شده تا مسائل مهم واحدهای تولیدی و غذایی را در این همایش مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش واحدهای برتر غذایی که در ارزیابی بالاترین امتیاز را کسب کردند و کار خاص و ویژه از نظر تأمین امنیت غذایی انجام دادند تقدیر می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در نظر است اکیپ‌هایی از بخش غذا و دارو و بهداشت در نقاط استراتژیک مستقر شوند گفت: از فضای آموزش و پرورش و مدارس برای اطلاع رسانی ویژه به برخی از افراد و اقشار ویژه استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ نمایشگاهی از صنایع برتر استان هفته آینده برپا می‌شود تا صنایع برتر و محصولات آنها نمایش داده شده و نسبت به معرفی واحدها گام برداشته شود.

میلانی با اشاره به فعالیت‌های حوزه غذا و دارو گفت: ‌این بخش یکی از متولیان اصلی و اساسی بحث نظارت و پایش واحدهای تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده کالاهای سلامت‌محور استان است که در این بخش مدیریت‌های نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی، نظارت بر مواد دارویی و مکمل‌ها، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه کنترل کیفی سلامت‌محور مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه غذا و دارو از نظر منابع مالی و نیروی انسانی وضعیت مطلوبی نداریم و چارت سازمانی حوزه غذا و دارو دهه‌های گذشته اجرا می‌شود بنابراین وضعیت موجود از نظر کمی و کیفی جوابگوی نیاز موجود در سطح استان نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ضوابط و مقررات موجود گفت:‌ تابع ضوابط، بخشنامه‌ها و مقررات بالادست هستیم و سیستم‌های نظارتی در آنالیز اساس کار خود را بر همین ضوابط و مقررات در نظر می‌گیرند بنابراین ناگزیر هستیم که این چارچوب‌ها حفظ شود.

وی عنوان کرد:‌ برخی از این ضوابط و مقررات به جز فرسودگی و قدمت، محدودکننده است و به هیچ عنوان متناسب با استان قم نیست این امر کار را مشکل می‌کند زیرا لازم است جوابگوی نیاز و تسهیل‌کننده فرآیندها در زمینه صدور مجوزها، تولید، اشتغال و مباحث اقتصادی باشیم.

میلانی با اشاره به انتظارات از حوزه غذا و دارو گفت: برخی از این انتظارات اجرایی نیست به عنوان مثال هر واحد تولیدی باید فاصله منطقی از واحدهای آلاینده داشته باشد و این واحدها از صنعت، معدن و تجارت مجوزهای ابتدایی دریافت کرده و بر اساس آن شروع به ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری می‌کنند و در پایان برای پروانه بهداشتی با مشکل برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ این ناهماهنگی‌‌ها کار را با مشکل مواجه می کند که لازم است همگونی و همفکری بیشتری با مسؤولان ذی ربط استان صورت گیرد ، البته برخی از این نابسامانی‌ها ناشی از قوانین و ضوابط بالادست است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: برخی افراد با عناوین مختلف با بهره‌گیری از باورهای مردم روی ذهن‌ها در زمینه بحث طب سنتی کار می‌کنند و مطالبی مطرح می‌شود که به هیچ عنوان این مطالب ریشه و اساس علمی و منطقی ندارد.

وی با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی گفت: اخیرا فردی در فضای مجازی مطرح کرده که واکسیناسیون کودکان حرام است و این واکسن‌ها به جز ضرر چیزی ندارد.

میلانی خاطرنشان کرد:‌ انتظار داریم مسؤولان امر دست به دست یکدیگر دهند و از این فعالیت‌ها جلوگیری شود زیرا اینگونه فعالیت‌ها سلامت مردم را نشانه رفته است و در نهایت خروجی این کار فاجعه است.

وی با اشاره به مسئله طب سنتی گفت: منکر طب سنتی نیستیم و دانشکده‌ای در زمینه طب سنتی تأسیس شده است که فارغ‌التحصیل و متخصص طب سنتی دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: پزشکی امروز ما پیشرفته طب سنتی است و به این موضوع افتخار می‌کنیم ولی باید طب سنتی را با طب امروز تلفیق کنیم و با افراد سودجو که از این محدوده نادرست استفاده می‌کنند برخورد شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfv1dt.w6dj0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما