دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 5525
شاکر خبرداد:

تولید سامانه فراخوان‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران

قم نيوز : قم نیوز: مدیر دفتر ایجاد سامانه‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از تولید سامانه فراخوان‌های پژوهشی در این مرکز خبر داد.
تولید سامانه فراخوان‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران
به گزارش قم نیوز، محسن شاکر با بیان اینکه این سامانه با همکاری مشترک دفتر فناوری اطلاعات و معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری شده است، اظهار داشت: سامانه "فراخوان‌های پژوهشی" در نوع خود نخستین سامانه تحت وب است که تمام مراحل مربوط به برگزاری فراخوان‌ها و همایش‌ها از ثبت نام تا ارزیابی، داوری و گرفتن انواع گزارش‌ها در آن لحاظ شده است.

وی با اشاره به قابلیت‌های این سامانه خاطرنشان کرد: سامانه "فراخوان‌های پژوهشی" این امکان را برای طلاب فراهم می‌آورد تا ضمن ثبت نام اینترنتی و ارسال فایل آثار پژوهشی خود با اخذ کد رهگیری وضعیت اثر پژوهشی خود را در هر مرحله پیگیری و برخی گزارشات مرتبط به آن را مشاهده کنند.

مدیر دفتر ایجاد سامانه‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: با توجه به اینکه ارزیابی آثار پژوهشی در مواقعی صورت می‌پذیرد که آمار آثار دریافتی از لحاظ کمی بالا و همچنین از لحاظ گرایش و موضوع و قالب اثر متنوع باشد و از این رو ارزیابی و ملاحظات مربوط به یکسان‌سازی ارزیابی‌ها در آن پیچیده‌تر می‌شود، برنامه ارزیابی در این سامانه ضمن لحاظ نکات مربوط به ارزیابی با عنایت به تجربه چندین ساله مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در خصوص برگزاری جشنواره‌های سراسری و ملی با ایجاد سامانه‌های کنترل ارزیابی و بهره‌گیری از روش‌های آماری سعی کرده است تا دقت ارزیابی را تا حد بسیار مطلوبی ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه حفظ کیفیت ارزیابی در فراخوان‌های ملی، نیازمند نظارت مستقیم کارشناسان و متخصصین مربوطه است، اضافه کرد: در سامانه فراخوان‌های پژوهشی چندین فیلتر و ایستگاه نظارت برای آثار ارزیابی شده طلاب که تنها از طریق اتوماسیون و فایل آثار میان طلاب مدارس و ارزیابان مبادله می‌شود، لحاظ شده است و ناظران در سطوح مختلف، وظیفه کنترل ارزیابان را بر عهده دارند.

شاکر مهم‌ترین ویژگی سامانه فراخوان‌های پژوهشی را فراهم آوردن تلفیق و ترکیب مناسبی از نظارت آماری و اتوماتیک و نظارت‌های انسانی بر آثار دانست و گفت: این امکان در حقیقت همان امکان مدیریت مناسب بر کل روند فراخوان از ثبت نام تا ارزیابی به کمک اتوماسیون است که احتمال خطا را در این روند به حداقل ممکن می‌رساند و کیفیت ارزیابی را در حد مطلوب و رضایت بخشی حفظ می‌کند.

وی با اشاره به سایر امکانات و ابزارهای این سامانه، بازخوردگیری و اخذ گزارش‌های متنوع موردی، جزئی، منطقه‌ای و... را به عنوان برخی از این امکانات دانست و افزود: با گرفتن خروجی از سامانه فراخوان‌های پژوهشی به صورت ماتریسی برای استفاده در بانک نرم افزارهای داده‌پردازی و تحلیل آماری از قبیل SPSS در استفاده از اطلاعات اخذ شده از آثار مخاطبان، به ویژه با عنایت به پراکندگی، تنوع و کمیت آثار شرکت داده شده در فراخوان، امکان استفاده حداکثری از این اطلاعات با کمترین هزینه به دست می‌آید.

مدیر دفتر ایجاد سامانه‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: این تحلیل‌های آماری، بی‌شک نتایج ارزشمندی را برای برنامه‌ریزان و مدیران به منظور طرح برنامه در عرصه پژوهش فراهم خواهد آورد.

وی از این نرم‌افزار به عنوان بخشی از سامانه جامع معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یاد کرد و گفت: از برنامه‌های آینده این سامانه که با سایر سامانه‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز دارای ارتباط اطلاعاتی است، مکانیزاسیون روند تهیه و ارائه پایان‌نامه‌های طلاب است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.rawct1awwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما