دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 55489
منبع : خبرگزاری فارس
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد

عطاري مجاز به عرضه گياه دارویی است نه داروی گیاهی

قم نيوز : قم نیوز: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:‌ عطاري مجاز به عرضه و فروش گياهاني است كه جنبه دارويي داشته باشد؛ مردم براي دريافت داروهاي گياهي بايد به داروخانه مراجعه كنند.
عطاري مجاز به عرضه گياه دارویی است نه داروی گیاهی

به گزارش قم نیوز محمد میلانی امروز در قم، با اشاره به رویکرد فرهنگ‌سازی در حوزه معاونت غذا و دارو اظهار کرد: این معاونت آموزش‌های اختصاصی و عمومی را پیگیری می‌کند و به اندازه توان، فرصت‌ها و ابزار در این بخش ورود پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: تولیدکننده بخشی از زنجیره مواد غذایی است که در این بخش باید به میزان قند، نمک، چربی و کالری در مواد غذایی به عنوان سیاست‌های کلی سازمان غذا و دارو توجه شود. توزیع و عرضه از دیگر مواردی است که در چرخه محصولات غذایی و سلامت آن نقش دارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مشکل گندم گفت: اگر گندم مناسب در اختیار واحد تولید‌کننده آرد قرار نگیرد مشکل به وجود می‌آید؛ باید در نظر داشت برخی گندم‌های داخلی کیفیت لازم را ندارند.
 وی با بیان اینکه افراد به دلیل مصرف فست فود دچار افزایش وزن می‌شوند گفت: عوامل مختلفی در چاقی افراد سهیم است که از جمله آنها می‌توان به کم‌تحرکی، شیوه زندگی و مصرف مواد با کالری بالا اشاره کرد البته مصرف فست فود به دلیل میزان چربی و کالری بالا می‌تواند از جمله عوامل چاقی باشد.
میلانی یادآور شد: فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که ارتباط مستقیمی با تغذیه دارد به طوری که یک چهارم افراد جامعه از بیماری فشار خون رنج می‌برند در حالی که با آموزش در زمینه مصرف غذا می‌توان این بیماری را کنترل کرد.
وی با بیان اینکه متولیان باید سند چشم‌انداز سلامت داشته باشند گفت: باید متولیان امر نسبت به سند متعهد شوند و سرمایه‌گذاری بر اساس آن انجام شود که در این زمینه در حال اتخاذ راهکارهایی هستیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فعالیت عطاری‌ها گفت: عطاری مجاز به عرضه و فروش گیاهانی است که جنبه دارویی داشته باشد؛ افراد برای دریافت داروهای گیاهی باید به داروخانه مراجعه کنند.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcaoynm.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما