سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 55576
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل انتقال خون استان قم خبر داد

رشد 52 درصدي اهدای پلاكت فرزيس در قم

قم نيوز : قم نیوز: مديركل انتقال خون استان قم از رشد 52 درصدي پلاكت فرزيس در هفت ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
رشد 52 درصدي اهدای پلاكت فرزيس در قم
رشد 52 درصدي اهدای پلاكت فرزيس در قم
به گزارش قم نیوز مرتضی نوریان امروز با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان انتقال خون در هفت ماهه نخست امسال اظهار کرد: 31 هزار و 377 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 24 هزار و 351 اهدای خون در این مدت صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشته زیرا معافیت‌ها، درصد ایمنی و سلامت خون تولیدی افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه شاخص اهدای خون مستمر در هفت ماهه گذشته 58 درصد بوده است گفت: اهدای خون مستمر یعنی کسانی که حداقل دو بار در سال اهدای خون دارند این شاخص چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی عنوان کرد:‌ مراجعه بانوان 4.3 درصد در هفت ماهه نخست امسال بوده که هزار و 43 نفر مراجعه را شامل می‌شود و یک درصد کاهش آمار وجود داشته است.

نوریان با تأکید بر فعالیت بیشتر در زمینه اهدای خون بانوان گفت: لازم است به این نکته توجه شود که اهدای خون جنسیتی نیست ولی با توجه به شرایط فیزیولوژی و بدنی از کسانی که شرایط لازم را نداشته باشند خون دریافت نمی‌شود.

وی یادآور شد: امسال 8 هزار و 500 واحد فرآورده به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال و 31 هزار واحد فرآورده خونی در بیمارستان‌های استان توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قم پلاکت فرزیس را از فناوری‌های جدید انتقال خون ذکر کرد و افزود: این امر شامل تولید پلاکت از فرد اهداکننده است که حداقل 6 برابر پلاکت معمولی ارزش درمانی دارد؛ هر اهداکننده برای اهدای پلاکت فرزیس هر دو هفته در ماه می‌تواند مراجعه داشته باشد که رشد آن نسبت به سال گذشته 52 درصد بوده که بسیار رشد خوبی بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-mnm.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما