پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 55635
منبع : خبرگزاری فارس
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم:

معیشت کارگران ساختمانی در قم مختل شده است

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: کارگران ساختمانی در استان به دلیل رکود در ساخت و ساز مسکن، معیشت ندارند.
معیشت کارگران ساختمانی در قم مختل شده است
به گزارش قم نیوز عباس شیری در قم، با اشاره به وضعیت کارگران ساختمانی استان قم اظهار کرد: وضعیت رکود بر صنعت ساختمان استان حاکم است، به همین دلیل کارگران ساختمانی استان قم نه معیشت و نه کار دارند.
وی ادامه داد: وضعیت کارگران کارخانه‌ها بهتر از کارگران ساختمانی است، یک کارگر ساختمانی در بهترین حالت در یک ماه 18 روز سر کار است و با احتساب درآمد روزانه 50 هزار تومان در نهایت در طول یک ماه درآمدش کمتر از یک میلیون است.
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم افزود: کارگران ساختمانی امنیت شغلی ندارند، معیشت آن‌ها فصلی است و درآمد کارگران ساختمانی در طول برخی از فصل‌ها کاهش پیدا می‌کند، باید از این کارگران حمایت لازم صورت بگیرد، احداث برخی از پروژه‌های ساختمانی به صورت مهندسی نیست.
شیری با اشاره فعالیت کارگران خارجی غیرمجاز در صنعت ساختمان استان قم اظهار کرد: شاهد حضور کارگران خارجی غیرمجاز در پروژه‌های ساختمانی در استان هستیم و این مساله برای کارگران ایرانی مشکلات را به وجود آورده است، براساس قانون باید با کارفرمایانی که کارگر خارجی غیرمجاز را به کار می‌گیرند، برخورد شود.
وی ادامه داد: باید از کارگری که دچار حادثه می‌شود، به صورت کافی حمایت صورت بگیرد، به عنوان مثال کارگری که سال گذشته دچار حادثه شد، پس از یک سال توانست غرامت ایام بیماری را بگیرد، این زمان باید کاهش پیدا کند، کارگر حادثه دیده نیاز به پول برای گذران زندگی دارد و سازمان تامین اجتماعی باید به این مساله توجه کند.
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: هزینه ناشی از فوت یک کارگر در حادثه چندین برابر هزینه آموزش تعداد زیادی از کارگران در طول یک سال است، با اداره کار توافق کردیم که 200 کارگر ساختمانی را آموزش بدهیم، اما این عدد در برابر تعداد کل کارگران ساختمانی استان قم بسیار کم است. 

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcdk90k.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما