چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 55852
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم:

قم به رتبه 4 آپارتمان نشینی کشور رسید

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: سهم آپارتمان نشینی در استان از رتبه 14 کشور در سال 85 به رتبه 4 کشور در سال 95 رسید.
قم به رتبه 4 آپارتمان نشینی کشور رسید
به گزارش قم نیوز سید حسن رضوی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان قم که قم در سالن جلسات امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به نرخ تورم استان قم اظهار کرد: نرخ تورم در استان در سال‌های گذشته بیشتر از نرخ تورم کشور بود، اما امسال این روند برعکس شد و این به دلیل رکود بخش مسکن است، سهم آپارتمان نشینی در استان قم از رتبه 14 کشور در سال 85 به رتبه 4 کشور در سال 95 رسید.
وی ادامه داد: هزینه بخش مسکن رقم زیادی در سبد معیشت مردم دارد، امسال به دلیل وجود آپارتمان‌های زیاد در استان قم رشد اجاره بها در استان کمتر از میانگین کشور بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: کمترین آمار صدور پروانه‌های ساختمانی طی سال‌های اخیر در سال 95 بود، امسال گرچه که آمار صدور پروانه‌های ساختمانی افزایش  پیدا کرد، اما بعید است که دوباره به وضعیت سال‌های گذشته در این بخش برسیم، 30 درصد از سبد معیشت مردم به بحث مسکن و اجاره بها اختصاص دارد.
رضوی در پایان با اشاره به نقش سیستم بانکی در بخش مسکن کشور خاطرنشان کرد: عملکرد بانک‌های خصوصی موجب شده است که بخش مسکن در حاشیه قرار بگیرد.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcewv8n.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما