شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : 55914
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم:

برنامه امسال استان قم جذب 130 میلیون دلار سرمایه خارجی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم گفت: امسال رقم 130 میلیون دلار برای جذب سرمایه گذاری خارجی به استان تعیین شده است و اگر یک یا دو پروژه تولید برق خورشیدی در استان قم به نتیجه برسد، به این رقم می‌رسیم.
برنامه امسال استان قم جذب 130 میلیون دلار سرمایه خارجی است
برنامه امسال استان قم جذب 130 میلیون دلار سرمایه خارجی است
به گزارش قم نیوز عادل علیپور با اشاره به مالیات اصناف استان قم اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی با بحث فرار مالیاتی مبارزه می‌کند، گاهی مودیان اظهارنامه‌هایی برخلاف واقعیت در خصوص درآمدهای خود ارائه می‌کنند و سازمان مالیاتی پس از اثبات دروغ بودن این اظهارنامه‌ها و کشف درآمدهای مودی، جریمه‌های مالیاتی را برای آنها وضع می‌کند.

وی ادامه داد: فرار مالیاتی قابل انکار نیست و سازمان مالیاتی به صورت مستمر به دنبال شناسایی منابع مالیاتی جدید است، طی سال‌های اخیر با مکانیزه شدن سیستم مالیاتی کشور، آمار فرار مالیاتی کاهش پیدا کرده است، کسبه و اتحادیه‌های صنفی می‌توانند با ارائه اطلاعات به سازمان مالیاتی از فرار مالیاتی افراد متخلف جلوگیری کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم افزود: برخی از واحدهای صنفی گرچه که پروانه کسب ندارند، اما در سازمان مالیاتی دارای پرونده هستند و به این پرونده رسیدگی می‌شود. باید همکاری بین سازمان مالیاتی و مجامع صنفی بیشتر شود، هنوز تمام راه‌های جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور بسته نشده است.

علیپور با اشاره به تغییر شیوه بودجه نویسی در کشور اظهار کرد: بودجه از روال قدیمی چانه زنی خارج شده و اکنون بودجه براساس عملکرد است، در گذشته 20 درصد دستگاه‌ها این فرآیند را اجرا کردند که تجربه خوبی بود، اکنون ابلاغ شده است که بودجه در تمام دستگاه‌ها براساس عملکرد باشد.

وی ادامه داد: سیستم حسابداری تعهدی یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در وزارت اقتصاد بود که اجرایی شد، اکنون بودجه تنها براساس نیاز یک دستگاه به آن اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته به دلیل تحریم آمار سرمایه گذاری خارجی در استان کاهش پیدا کرد، امسال رقم 130 میلیون دلار برای جذب سرمایه گذاری خارجی به استان تعیین شده است و اگر یک یا دو پروژه تولید برق خورشیدی در استان قم به نتیجه برسد، به این رقم می‌رسیم، خوش بین هستیم که رقم تعیین شده برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان محقق شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdon0k.yt0kf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما