شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 55945
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم:

سازمان حفاظت محیط زیست ترمز توسعه نیست

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ترمز توسعه نیست و اجازه استقرار قانونمند صنایع را در استان قم می‌دهیم.
سازمان حفاظت محیط زیست ترمز توسعه نیست
سازمان حفاظت محیط زیست ترمز توسعه نیست
به گزارش قم نیوز تورج همتی ظهر امروز در مراسم تودیع مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم که در سالن همایش اداره کل اقتصاد و دارایی استان قم برگزار شد، با اشاره به افزایش آلودگی‌ها در استان قم اظهار کرد: با افزایش آلودگی‌ها در استان قم ضربات سختی به پیکره محیط زیست استان وارد شد، البته استان‌های مختلف کشور از مشکلات زیست محیطی رنج می‌برند.

وی ادامه داد: استان قم مشکلات زیادی در زمینه آب دارد و باید برای حل این مشکلات مدیریت آب داشته باشیم، همچنین نوسانات اقلیمی نیز در زمینه خشکسالی تاثیرگذار است و باید از صاحب نظران در زمینه آب استفاده شود.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم افزود: کم آبی جز ذات اقلیم استان است، رویکرد امروز مردم در زمینه آب اسراف گرایانه است و وضعیت دشت‌ها در کشور و استان‌های مختلف، بد است و فرونشست دشت‌ها را در کشور شاهد هستیم.

همتی یکی از مشکلات در زمینه محیط زیست را تعریف نادرست از توسعه دانست و تصریح کرد: باید توسعه استان قم باید براساس مبنای اقلیم این استان باشد، به دلیل توسعه نامتوازن دمای شهر قم چند درجه بالاتر رفته است، توسعه سکونت‌گاه‌های جدید در این شهر باید براساس برنامه باشد.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست ترمز توسعه نیست و اجازه استقرار قانونمند صنایع را در استان قم می‌دهیم، باید صاحبان صنایع در کنار تولید به تعهدات اجتماعی توجه کنند، نباید محیط زیست را فدای توسعه کنیم.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم افزود: مقابله با آلودگی هوای شهر قم یکی از سیاست‌های مدیران این استان است، استان قم شاهراه ارتباطی 17 استان کشور است و باید عوارض آلودگی در جاده‌ها صرف ایجاد فضای سبز در داخل شهر قم شود.

همتی با اشاره به مساحت بیابان‌های استان قم اظهار کرد: این استان 400 هزار هکتار بیابان مستعد برای تولید ریزگرد دارد و 110 هزار هکتار در استان کانون تولید ریزگرد هستند، باید مساله ریزگردها در استان قم مدیریت شود وگرنه مردم شهر قم گرفتار مشکلات جدی در این زمینه همچون مردم شهرهای استان خوزستان می‌شوند.

وی ادامه داد: پسماند از هر جنسی که باشد، یک تهدید تلقی می‌شود، البته باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، سازوکارهای مناسب برای بازیافت زباله و نیز استفاده از فناوری‌های جدید در زمینه پسماند در کشور پیگیری نمی‌شود، در زمینه تصفیه فاضلاب در استان قم عقب ماندگی وجود دارد و باید کار بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم افزود: این استان ظرفیت زیادی در زمینه فرهنگ سازی دارد و باید از ظرفیت مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه برای فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست استفاده شود، استان قم باید مرکز توسعه آموزه‌های دینی در زمینه محیط زیست باشد؛ سندی در زمینه اخلاق دینی در محیط زیست تا پایان سال در استان قم رونمایی خواهد شد.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: برای رونمایی از بحران‌ها به شهر قم نیامدم و با نگاه محیط زیست محور، برای پیشگیری از آلودگی‌ها و تخریب محیط زیست در استان تلاش می‌کنم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmwnm.23nmkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما