شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 55946
منبع : خبرگزاری فارس

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم معرفی شد

قم نيوز : قم نیوز: تورج همتی طی مراسمی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم معرفی شد.
مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم معرفی شد
مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم معرفی شد
به گزارش قم نیوز مراسم تودیع سید رحمان دانیالی مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان قم و معارفه تورج همتی مدیرکل جدید این سازمان ظهر امروز در سالن همایش اداره کل اقتصاد و دارایی استان قم برگزار شد.

رحمان دانیالی مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان قم در ابتدای این مراسم با اشاره به عدم استقرار نیروگاه سیکل ترکیبی جدید در استان اظهار کرد: یکی از عوامل آلوده کننده شهر قم نیروگاه سیکل ترکیبی موجود است، باید سوخت این نیروگاه به گاز تبدیل شود و اجازه ندادیم که یک نیروگاه سیکل ترکیبی دیگر در استان احداث شود؛ نیروگاه سیکل ترکیبی شهر قم آلودگی زیادی را برای منطقه پردیسان دارد.

وی ادامه داد: 10 درصد مساحت استان قم تالاب و 10 درصد دیگر منطقه شکار ممنوع و 10 درصد هم منطقه حفاظت شده است، تکمیل تجهیزات محیط بانان را در حد نیاز در استان انجام دادیم، بیشترین سرانه دریافتی محیط بانان در کشور برای محیط بانان استان قم است.

تورج همتی مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این مراسم یکی از مشکلات در زمینه محیط زیست را تعریف نادرست از توسعه دانست و تصریح کرد: باید توسعه استان قم باید براساس مبنای اقلیم این استان باشد، به دلیل توسعه نامتوازن، دمای شهر قم چند درجه بالاتر رفته است، توسعه سکونتگاه‌های جدید در این شهر باید براساس برنامه باشد.

وی افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست ترمز توسعه نیست و اجازه استقرار قانونمند صنایع را در استان قم می‌دهیم، باید صاحبان صنایع در کنار تولید به تعهدات اجتماعی توجه کنند، نباید محیط زیست را فدای توسعه کنیم.

کریم شافعی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش پایانی این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: به دنبال ساماندهی پسماندهای شهری در سراسر کشور هستیم و رئیس جمهور پیشنهاد اختصاص دو میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی را برای این منظور داده است، سازمان حفاظت محیط زیست مخالف صنایع و پروژه‌های عمرانی نیست، بلکه این سازمان فقط می‌خواهد که پروژه‌های عمرانی و صنعتی استانداردهای زیست محیطی را داشته باشند.

در انتهای این مراسم پس از تقدیر از سید رحمان دانیالی مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان قم، حکم انتصاب همتی به عنوان مدیرکل جدید این سازمان به وی اهدا شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciq3aw.t1aw52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما