پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 56155
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

كتاب شاخص آزادي سياسي در الگوي پيشرفت اسلامي منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب شاخص آزادي سياسي در الگوي پيشرفت اسلامي در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب شاخص آزادي سياسي در الگوي پيشرفت اسلامي منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز محمد روحانی در قم، با اشاره به محتوای کتاب شاخص آزادی سیاسی در الگوی پیشرفت اسلامی اظهار کرد: این اثر در ابتدا به مفاهیم و کلیات می‌پردازد و مفهوم آزادی سیاسی و پیشرفت شاخص را مطرح می‌کند و کلیاتی مانند گونه‌شناسی آزادی و حدود آزادی را برمی‌شمرد.
وی خاطرنشان کرد: فصل دوم اثر جایگاه آزادی در نظام‌های سیاسی است که ابتدا به دین و آزادی، گونه‌شناسی نظام‌های سیاسی و آزادی در غرب می‌پردازد و نسبت آزادی و نظام سیاسی در اسلام را تبیین می‌کند.
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی شاخص آزادی در ساختار را عنوان فصل سوم این اثر ذکر کرد و افزود: این فصل به آزادی و مؤلفه ساختار سیاسی اشاره کاملی دارد و آزادی و مؤلفه حقوقی را مورد بررسی کامل قرار می‌دهد.
وی عنوان کرد: فصل چهارم شاخص آزادی در ساخت رفتار است که مؤلفه‌های ایجابی و سلبی آزادی مورد نظر مؤلف است.
روحانی با بیان اینکه این کتاب در قلمرو الگوی پیشرفت اسلامی است گفت: آرزوی سیاسی مجموعه امتیازاتی است که مردم و شهروندان برای مشارکت در حیات سیاسی جامعه به آن نیاز دارند.
وی خاطرنشان کرد: هدف از شاخص آزادی سیاسی انواع آزادی‌هایی است که فرد در عرصه اجتماع و سیاست در برابر حکومت دارد.
کتاب شاخص آزادی سیاسی در الگوی پیشرفت اسلامی اثری از عبدالله نظری در 319 صفحه تألیف شده که در آینده‌ای نزدیک با همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با قیمت 23 هزار تومان وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcbs8bs.rhb0spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما