پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 56170
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد

لزوم ایجاد مرکز تربیت امام جماعت توسط سازمان اوقاف/ترامپ سفیه است

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: باید سازمان اوقاف مراکزی را برای تربیت عالمان مجری احکام قرآن و تربیت امام جماعت ایجاد کند.
لزوم ایجاد مرکز تربیت امام جماعت توسط سازمان اوقاف/ترامپ سفیه است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور اظهار کرد: از وقوع این زلزله متاسف هستم و به بازماندگان قربانیان زلزله منطقه غرب کشور تسلیت می‌گویم.
وی ادامه داد: کتاب اصول کافی در بیان احادیث از علم و عقل شروع کرده، این کتاب دارای درخشندگی و مزیت خاصی است، پس از اینکه بنی امیه و بنی عباس فرهنگ خاصی را در برابر اهل‌بیت(ع) به وجود آوردند، در دوره شیخ کلینی یک مزیت خاصی برای نشر فرهنگ ائمه معصومین(ع) به وجود آمد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: حکومت آل بویه شیعه و طرفدار فرهنگ اهل‌بیت(ع) بودند و در دوره این حکومت، کتاب‌هایی برای نشر فرهنگ ائمه معصومین(ع) منتشر شد.
آیت‌الله نوری همدانی، کتاب اصول کافی را از کتاب‌های مهم شیعه دانست و تصریح کرد: توجه دادن مردم به فرهنگ اهل‌بیت(ع) در بقاع متبرکه تاثیر گذار است و حضور روحانیون در این مکان‌ها اهمیت زیادی دارد.
وی ادامه داد: عالم کسی است که رفتارش با گفتارش هماهنگ باشد، کسی که این گونه نباشد، عالم نیست، براساس روایات در دل عالم سفاهت و غفلت وجود ندارد، سفاهت به معنای ساده اندیشی مفرط است و انسان سفیه زود تحت تاثیر دشمن قرار می‌گیرد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: علامه طباطبایی بحث مهمی در خصوص سفاهت در تفسیر المیزان دارد، باید سعی کنیم که اموال در اختیار انسان‌های سفیه قرار نگیرد، همه اموال دنیا برای همه مردم جهان است و آن‌ها باید روی هزینه کرد این اموال نظارت داشته باشند.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های سفیه اظهار کرد: براساس روایات کسی که شراب می‌خورد، سفیه است، کسی همچون ترامپ سفیه است و نباید اموال جهان در اختیار انسان‌های سفیه باشد.
وی ادامه داد: انسان‌های عالم باید بیدار و هوشیار باشند، رفتار عالمان در جامعه اهمیت زیادی دارد و مردم به رفتار آن‌ها نگاه می‌کنند، عالمان مورد احترام مردم هستند و آن‌ها نقش موثری در نهضت انقلاب اسلامی داشتند و شهدای زیادی تقدیم اسلام کردند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: علمایی کتاب اصول کافی را شرح دادند، عالم شخصی است که حقایق را درک می‌کند، او خدا را می‌شناسد و به همین دلیل خدمت به بندگان خداوند برای انسان عالم پسندیده است. نباید به هیچ کسی با دیده حقارت نگاه کرد، ممکن است که بندگان خاص خداوند در میان افراد سطح پایین جامعه باشند.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فعالیت‌های سازمان اوقاف اظهار کرد: این سازمان در مدت تصدی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی به موفقیت‌های مهمی رسیده است. سازمان اوقاف باید علاوه برای ارائه آموزش‌های قرآنی، افرادی را برای اجرای احکام این کتاب آسمانی تربیت کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در زمینه امام جماعت، امام جمعه و قاضی در کشور کمبود وجود دارد، باید سازمان اوقاف مراکزی را برای تربیت عالمان مجری احکام قرآن و نیز تربیت امام جماعت ایجاد کند و امیدوارم موفقیت‌های این سازمان ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdciuzaw.t1aqy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما