يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 56604
منبع : خبرگزاری فارس
با پيروزي برابر حريفي از برزيل

ملي‌پوش كاراته قم در ليگ جهاني 2017 طلايي شد

قم نيوز : قم نیوز: كاراته‌كاي پر افتخار استان قم با غلبه بر همه رقباي خود به مقام قهرماني و نشان طلاي مسابقات ليگ جهاني كاراته 2017 دست يافت.
ملي‌پوش كاراته قم در ليگ جهاني 2017 طلايي شد
ملي‌پوش كاراته قم در ليگ جهاني 2017 طلايي شد
به گزارش قم نیوز کاراته‌کایی که سابقه‌ای درخشان از حضور موفق در مسابقات متعدد کشوری، بین‌المللی، آسیایی، جهانی، جام جهانی و بازی‌های آسیایی رشته کاراته را دارد، در آخرین مرحله مسابقات فصل 2017 لیگ جهانی کاراته نیز به مقام قهرمانی رسید.

این ستاره ملی‌پوش کاراته استان قم امیر مهدی‌زاده است که با عبور از سد تک تک رقبای شرکت کننده در پیکارهای وزن منهای 60 کیلوگرم مرحله پایانی رقابت‌های لیگ جهانی کاراته موفق به کسب مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان خوشرنگ طلای این پیکارها شد.

این در شرایطی است که رقابت‌های مرحله نهایی فصل 2017 لیگ جهانی با عنوان کاراته‌وان به میزبانی شهر اوکیناوای ژاپن و با حضور کاراته‌کاهای 67 کشور جهان به انجام رسید و امیر مهدی‌زاده تنها نماینده کاراته قم در این مسابقات با کسب مدال طلا به کار خود پایان داد.

امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم سه مبارزه خود را در مراحل اول، سوم و چهارم با حریفان اهل کشور میزبان یعنی ژاپن برگزار کرد و در سه مسابقه دیگر برای کسب مقام قهرمانی به شکست کاراته‌کاهای کشورهای قزاقستان، ایتالیا و برزیل شد تا بار دیگر خود را به عنوان برترین کاراته‌کای دنیا در این وزن معرفی کند.

نخستین مبارزه مهدی‌زاده برابر کوجیرو کاموگاوا از ژاپن با برتری پنج بر صفر ملی‌پوش کاراته قم به پایان رسید و مهدی‌زاده در مرحله دوم قیصر آلپیسبای از کشور قزاقستان را در پایان با نتیجه یک بر صفر شکست داد و مجوز صعود به مرحله سوم را به دست آورد.

دارنده دو طلا و یک برنز جهان و دو طلا و یک برنز قهرمانی آسیا در سومین مسابقه خود از مرحله پایانی لیگ جهانی 2017 کاراته در ژاپن با نتیجه دو بر صفر ساموئل مارچزه از کشور ایتالیا را شکست داد و در چهارمین رقابت خود یوگو کوزاکی دومین  رقیب ژاپنی خود را برد و راهی نیمه نهایی شد.

مهدی‌زاده در راه صعود به فینال سومین حریف ژاپنی خود یعنی شوهی تویاما را بعد از تساوی یک بر یک با قانون سن‌شو شکست داد و در فینال به مصاف دوس سانتوس برزیلی نایب قهرمان پان آمریکن رفت و این مسابقه را نیز چهار بر صفر برد تا به مدال طلای این وزن دست یابد.

انتهای پیام /  137
https://qomnews.ir/vdcayinm.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما