شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 5666
مسوول بسیج دانشجویی استان قم عنوان کرد:

اردوهای جهادی اقدامی مثبت در زمینه کاهش محرومیت ها

قم نيوز : قم نیوز: مسوول بسیج دانشجویی استان قم گفت: اردوهای جهادی یکی از عرصه‌های تاثیرگذار محرومیت‌زدایی است که می‌تواند جای خالی جهاد سازندگی را پر کند.
اردوهای جهادی اقدامی مثبت در زمینه کاهش محرومیت ها
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ملاحسنی با اشاره به اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور از دوم فروردین اظهار کرد: یکی از برنامه‌های تاثیرگذار بسیج دانشجویی که در راستای خدمت به مناطق محروم اجرا می‌شود، اردوهای جهادی است.

وی ادامه داد: در سال آینده بسیج دانشجویی استان قم دانشجویان را حدود ۶۰ هزار نفر روز در این زمینه به کار خواهد گرفت که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

مسوول بسیج دانشجویی استان قم خاطرنشان کرد: سال گذشته استان‌های قم، کرمان و مرکزی هدف اردوهای جهادی بودند و امسال نیز دانشجویان در استان‌های قم، کرمان و ایلام برای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: در استان قم نیز روستاهایی در بخش‌های سلفچگان و جعفریه که محرومیت‌هایی دارند، هدف گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی هستند.

ملاحسنی ادامه داد: گروه‌های جهادی در سال ۹۰ حدود ۳۰ هزار نفر روز در عرصه‌های مختلف عمرانی، آموزشی و بهداشتی حضور پیدا کرده و اقدامات تاثیرگذاری انجام دادند.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود اقدامات مثبتی که در زمینه کاهش محرومیت‌ها پس از انقلاب در کشور انجام شده، هنوز در مناطق روستایی شاهد محرومیت‌های فراوانی هستیم که رفع این مشکل به عزم همگانی نیاز دارد.

مسوول بسیج دانشجویی استان قم اضافه کرد: این اردوها موجب دلگرمی و امیدواری محرومین است و سبب می‌شود روستاییان بدانند که نظام آن ها را فراموش نکرده است.

وی افزود: برای دانشجویان نیز این نکته بسیار تاثیرگذار است چرا که با این اردوها دانشجویان تجربیاتی کسب می‌کنند که شاید حتی با سال‌ها تلاش در دانشگاه نتوانند به این تجربیات برسند.

ملاحسنی اضافه کرد: در این اردوها برای دانشجویان برنامه‌های درون‌گروهی نیز تدارک دیده شده که در بعد معنوی، اخلاقی و بصیرتی تاثیر خوبی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: دانشجویان به عنوان مدیران آینده کشور، در اردوهای جهادی با محرومیت روستاهای کشور، مشکلات مردم، وضعیت کشاورزان دامداران و مسائل و کمبودهای مدیریتی موجود آشنا می‌شوند که این موضوع یک اقدام مثبت در کادرسازی برای آینده محسوب می‌شود.

مسوول بسیج دانشجویی استان قم ادامه داد: امسال در بخش فعالیت‌های عمرانی بیشتر طرح‌های عام‌المنفعه مانند ساخت خانه بهداشت، مسجد و مدرسه پرداخته می‌شود اما در عین حال به خانواده‌های نیازمند نیز کمک خواهد شد.

وی افزود: برخی نهادها همکاری خوبی با اردوهای جهادی دارند اما هنوز مسئله اردوهای جهادی به خوبی برای مسوولان جا نیفتاده و به ظرفیت‌هایی که این اردوها می‌تواند داشته باشد، واقف نیستند.

ملاحسنی یادآور شد: ما هنوز در روستاها محرومیت‌های زیادی داریم و دانشجویان مستعد و علاقه‌مند برای از بین بردن این محرومیت‌ها کم نیستند اما از این ظرفیت هنوز به خوبی استفاده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی می‌تواند جای خالی جهاد سازندگی که در ابتدای انقلاب فعال بوده و خدمات بسیاری به مردم محروم ارائه کرد را پر کند.

مسوول بسیج دانشجویی استان قم در پایان گفت: وضعیت امروز روستاها با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست اما با توجه به اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی با وضعیت مطلوب فاصله بسیار دارد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.p8nbjh8pp9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما