پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۱
کد مطلب : 56735
منبع : خبرگزاری فارس
قرائتی تاکید کرد

لزوم تربیت بانوان مبلغ دین در جامعه

نیاز دختران به تبلیغ، بیش از پسران است
قم نيوز : استاد برجسته قرآن کریم بر لزوم تربیت بانوان مبلغ دین در جامعه تاکید کرد و گفت: امروز نیاز دختران به تبلیغ، بیش از پسران است زیرا آسیب پذیرتر هستند و بیشتر در معرض انحراف و فساد قرار می‌گیرند.
لزوم تربیت بانوان مبلغ دین در جامعه/ نیاز دختران به تبلیغ، بیش از پسران است
لزوم تربیت بانوان مبلغ دین در جامعه/ نیاز دختران به تبلیغ، بیش از پسران است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جلسه درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با تاکید بر اینکه بانوان طلبه خود را وقف کنند تا معلم دینی شوند، عنوان کرد: از ابتدای طلبگی، نیت شما این باشد که معلم دین کودکان و نوجوانان باشید.

قرائتی افزود: بانوان طلبه باید به عنوان معلم دینی در آموزش و پرورش، دانشگاه و یا حتی در خانه‌های خود به تدریس علوم دینی بپردازند و به گونه ای سخن بگویند که عوام بفهمند و خواص بپسندند.

وی با بیان اینکه معلمی شغل نیست بلکه عبادت است، مطالعه کتابی با موضوع مهارت‌های معلمی را به طلاب توصیه کرد و افزود: بانوان طلبه باید مهارت‌های خود را افزایش دهند و درس خواندن آنان در این مدت کوتاه باید محکم، عمیق و قابل انتقال باشد.

قرائتی بر لزوم تربیت بانوان مبلغ دین در جامعه تصریح و تأکید کرد: امروز نیاز دختران به تبلیغ، بیش از پسران است زیرا آسیب پذیرتر هستند و بیشتر در معرض انحراف و فساد قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سخنان شما باید معیار داشته باشد، اظهار داشت: بانوان مبلغ باید با استدلال و منطق برای مخاطبان خود سخن بگویند تا پایه‌های دین را در وجود جوانان تقویت کند، حتی با کودکان به صورت منطقی سخن بگویید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد: امروز جوانان به ویژه دختران در معرض فساد، بی‌دینی، شبهات و شایعات هستند، بنابراین بانوان طلبه نباید برای گرفتن مدرک درس بخوانند، بلکه به این نیت درس بخوانند که ابتدا خود و سپس جامعه را نجات دهند، در این صورت مددهای غیبی از راه می‌رسد.

قرائتی تصریح کرد: بانوان طلبه باید به گونه‌ای تحصیل کنند که بتوانند سخت‌ترین سؤالات را با بیان شیوا و روان پاسخ دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcftedt.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما