پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 56756
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس کمیته امداد امام خمینی خبر داد

کاهش 10 درصدی جامعه زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی/جمع آوری 250 میلیارد تومان زکات در 8 ماه نخست امسال

قم نيوز : رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: سال گذشته به همت مردم، دولت و مجلس 10 درصد جامعه زیر پوشش کمیته امداد کاهش پیدا کرده است.
کاهش 10 درصدی جامعه زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی/جمع آوری 250 میلیارد تومان زکات در 8 ماه نخست امسال
به گزارش قم نیوز پرویز فتاح ظهر امروز در پنجمین همایش زکات که در مجتمع حضرت معصومه کمیته امداد امام خمینی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه زکات در مجلس تبدیل به قانون شده است گفت: قانون از شرع جدا نیست، قوانین ما شرعی است و قانون ساختار دارد و از این ساختار باید استفاده شود تا از ظرفیت دولت و مجلس استفاده شود دولت باید در میدان بیاید زیرا فرمان رهبر معظم انقلاب است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون در طول هشت ماه حداقل 250 میلیارد تومان زکات جمع شده که در شورای زکات تعیین شد 60 درصد صرف محرومان و فقرا شود و 40 درصد برای باقیمانده نیاز است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی یادآور شد: اگر مردم مشاهده کنند زکات به کجا مصرف می شود اراده آنها قوی تر می شود سال گذشته به همت مردم، دولت و مجلس 10 درصد جامعه زیر پوشش کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه استفاده از زکات و خمس راهکار قرآنی برای برطرف شدن فقر است اظهار کرد: کار و مکتب در کمیته امداد برطرف کردن فقر است و بر اساس دستورات  دین نماز باید در کنار زکات باشد که دین را شامل می‌شود.
فتاح خاطرنشان کرد: چنین دینی می‌تواند همه مشکلات را برطرف کند؛ زکات از موضوعاتی است که وحدت‌آفرین است و همه درباره زکات شبیه یکدیگر فکر می‌کنیم.
وی گفت: شورای مرکزی زکات وجود دارد که دستگاه‌های مختلف در آن حضور دارند زکات موضوع شرعی، قرآنی و واجب است و از نظر اجرا نباید مشکلی داشته باشد و اگر اشکالی است باید ساختار و روش را تغییر داد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: دولت 100 میلیارد تومان بودجه در سال گذشته مصوب کرد که میزان اندکی از آن به دلیل مشکلات مالی محقق شد که برای تحقق آن پیگیری لازم صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه فقر باید ریشه کن شود عنوان کرد:‌ اقدامات در کمیته امداد با این هدف پیش می‌رود که افراد زیر پوشش با اشتغال به خود کفایی برسند و به کمک ما نیاز نداشته باشند اگر به درستی عمل کنیم به عزت مردم نیز کمک می‌شود.
فتاح یادآور شد: مردم در زلزله اخیر سنگ تمام گذاشتند و هستی خود را در میدان آوردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdciqyaw.t1aqw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما