يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 56905
منبع : خبرگزاری فارس
مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم مطرح كرد

ضرورت مشاركت دستگاه‌ها در اجراي طرح دهكده سلامت

قم نيوز : مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم گفت: بايد به صورت جهادي طرح دهكده سلامت عملياتي شود كه در اين زمينه مشاركت دستگاه‌هاي مختلف نياز است تا آسيب‌هاي اجتماعي با قدرت و موفقيت بيشتر از ميان برداشته شود.
ضرورت مشاركت دستگاه‌ها در اجراي طرح دهكده سلامت
ضرورت مشاركت دستگاه‌ها در اجراي طرح دهكده سلامت
به گزارش قم نیوز مجید رفیعی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی که در تالار امام جواد استانداری قم برگزار شد، با اشاره به طرح دهکده سلامت بر مبنای تحول اجتماعی محله محور اظهار کرد: برای موفقیت در موضوع آسیب اجتماعی باید بر هویت‌بخشی به محلات تأکید داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نهاد خانواده به عنوان مهمترین نهاد هدف این طرح است که برای گروه‌های مختلف سنی و بانوان و آقایان به طور مجزا برنامه دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به مشکلات خانواده‌ها در حوزه اقتصادی گفت:‌ اگر خانواده در این زمینه دچار آسیب شود دیگر تهدیدات نیز ممکن است خانواده را تهدید کند.

وی عنوان کرد: ارتقا و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، توسعه سلامت و نشاط اجتماعی و توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها با محوریت موضوع اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه‌های این طرح است.

رفیعی با اشاره به اهداف راهبردی طرح گفت:‌ آموزش و توانمندسازی شهروندان در زمینه سلامت اجتماعی به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر، ایجاد همکاری و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اداری و اجرایی استان به ویژه دستگاه‌های حمایتی، تقویت ظرفیت‌های مردمی در سطح محله‌ها در راستای پیشگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی و ترغیب و افزایش مشارکت شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله این اهداف است.

وی خاطرنشان کرد: خیابان شهید دل آذر، شهر قائم، نیروگاه، شهرک فاطمیه، شهرک انصارالحسین، محله تولیددارو، شهرک انسجام، منطقه جمکران، شهرک پردیسان، شهرک قدس، محله نوبهار و شهرک صادقیه از جمله مکان‌های پیش‌بینی شده طرح است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: زمان اجرای طرح با توجه به ردیف بودجه‌ها از شهرداری و کمک از استانداری از آذر امسال تا اردیبهشت سال آینده درنظر گرفته شده که طی پنج مرحله و در بازه‌های زمانی هفت روزه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی طرح گفت: ارتقا و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر،‌ اجرای کارگاه‌های آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای و کارگاه‌های آموزشی بر مبنای مهارت‌های زندگی و موضوع نماز و مهدویت از جمله برنامه‌ها است.

رفیعی یادآور شد‌: توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها از دیگر محورهای این طرح است که نهادهای مسؤول در این زمینه باید ورود پیدا کنند. برپایی نمایشگاه تولیدات صنایع دستی بومی و محصولات هنری خانگی از دیگر موارد در دستور کار است.

وی عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه کارآفرینی و تولید ثروت، کارگاه‌های موفقیت، ایستگاه‌های مشاوره در زمینه‌های کاریابی و مشاوره و مشاغل خانگی از دیگر بخش‌های این طرح است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به توسعه سلامت و نشاط اجتماعی به عنوان محور دیگر طرح دهکده سلامت گفت: اجرای برنامه‌های ورزشی، خانه بازی کودک، ایستگاه‌های ورزشی برای برگزاری جشنواره‌ها و جشنواره غذاهای محلی از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دستگاه‌های همکار در طرح دهکده سلامت گفت: صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد، فرماندهی انتظامی استان، اداره‌کل بهزیستی استان، مرکز بهداشت استان، آموزش و پرورش، شورای مبارزه با مواد مخدر، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز تخصصی مهدویت، اداره‌کل زندان‌های استان،‌ ستاد اقامه نماز، کمیته امداد، هلال احمر، دادگستری استان قم و اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم از جمله نهادهای دست‌اندرکار این طرح هستند.

رفیعی تأکید کرد: باید به صورت جهادی این بخش عملیاتی شود که در این زمینه مشارکت دستگاه‌های مختلف نیاز است تا آسیب‌های اجتماعی با قدرت و موفقیت بیشتر از میان برداشته شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceno8n.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما