سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 56990
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم مطرح شد

ضرورت حمایت از اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در قم

قم نيوز : در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم بر ضرورت حمایت دستگاه‌های اجرایی استان از اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در قم تاکید شد.
ضرورت حمایت از اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در قم
ضرورت حمایت از اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در قم
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ظهر امروز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی قم در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد.

سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: برخی از این پروژه‌ها در بخش گردشگری است و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان قم توسط کارگروه تخصصی بررسی شده است.

محمود سیجانی نیز در ادامه جلسه با اشاره به واحدهای نیمه تمام صنعتی در استان قم اظهار کرد: برخی از این واحدها 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در زمینه صنایع لبنی و صنایع آلومینیوم هستند. واحدهای نیمه تمام صنعتی قم، ماشین آلات به روز و پیشرفته دارند و با کمک‌های سیستم بانکی امکان به بهره برداری رسیدن این واحدها وجود دارد.

وی ادامه داد: از جمله صنایع بومی استان قم می‌توان به مبلمان اشاره کرد و باید این این صنایع مورد نوسازی قرار بگیرند، برخی از این واحدهای صنعتی استان در طرح نوسازی ثبت نام کردند تا به روز شوند البته نوسازی ماشین آلات فرسوده واحدهای صنعتی استان قم نیاز به تسهیلات دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه تقاطع غیر هم سطح شهرک شهاب با اتوبان قم - تهران در حال احداث است افزود: به دنبال راه اندازی شهرک تخصصی کفش ماشینی در استان نیز هستیم.

محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در بخش پایانی جلسه، توسعه باغبانی را جزو سیاست‌های استان قم دانست و تصریح کرد: دولت در زمینه تولید محصولاتی همچون پسته، زیتون و انگور یارانه می‌دهد، البته هنوز باغ‌های جدید استان به مرحله تولید نرسیده اند و این باغ‌ها طی سال‌های آینده محصول می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد تولید دام در استان به صورت پرواربندی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 46 هزار تن گوشت قرمز و 63 هزار تن تخم مرغ در استان قم تولید شد، به دنبال اصلاح عملکرد واحدهای تولید تخم مرغ در استان هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciu3aw.t1aq32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما