دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 57510
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم مطرح کرد

واگذاری 230 پروژه دولتی در قم به بخش خصوصی

قم نيوز : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: در طول سال‌های 94، 95 و 96 حدود 230 پروژه در استان به بخش خصوصی واگذاری شد.
واگذاری 230 پروژه دولتی در قم به بخش خصوصی
به گزارش قم نیوز سید حسن رضوی امروز در قم با اشاره به واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی در استان قم اظهار کرد: در طول سال‌های 94، 95 و 96 حدود 230 پروژه در استان به بخش خصوصی واگذاری شد که بیشتر در قالب بهره برداری بود.
وی ادامه داد: دستگاه‌های رکورددار در زمینه واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی در استان قم به ترتیب دانشگاه علوم پزشکی قم، اداره کل ورزش و جوانان و اداره  آموزش و پرورش است، شرکت آب و فاضلاب استان قم پروژه احداث نیروگاه برقابی را به بخش خصوصی واگذار کرد که این پروژه به بهره برداری هم رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: هم اکنون سه پروژه ورزشی در استان برای واگذاری به بخش خصوصی در قالب ماده 27 آماده است، عزم مدیران استانی حرف اول و آخر را در بحث واگذاری پروژه‌ها می‌زند، آن‌ها باید بسترهای لازم را برای واگذاری پروژه‌ها فراهم کنند و دستگاه‌های نظارتی یاری کننده مدیران در این زمینه هستند.
رضوی با اشاره به وضعیت پروژه‌های دولتی در کشور اظهار کرد: بسیاری از این پروژه‌ها باید توجیه اقتصادی داشته باشند و برای اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی به سراغ پروژه‌های دولتی بیایند، باید برای آن‌ها جذابیت ایجاد کنیم، مدیران استان قم می‌توانند از ظرفیت کارگروه‌های استانی در این زمینه استفاده کنند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر یک ورزشگاه به بخش خصوصی واگذار شود، حتی درآمدهای ورزشگاه به تنهایی جوابگوی هزینه‌های آن نیست، اما اگر بخشی از ورزشگاه خدماتی و تجاری شود، بخش خصوصی می‌تواند هزینه‌های جانبی خودش را تامین کند و در حاشیه آن ارائه خدمت در قالب ورزش هم بدهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم خاطرنشان کرد: دولت در احداث بسیاری از پروژه‌های عمرانی نگاه اقتصادی نداشت و دولت با این پروژه‌ها به دنبال ارائه خدمت به مردم بود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdchvmnm.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما