سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 57561
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

انقلابی بودن هویت‌ حوزه‌های علمیه است/حوزه‌های علمیه خواهران پاسخگو هستند

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به برخی از هجمه‌هایی که علیه حوزه‌های علمیه بیان می‌شود ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران پاسخگوی همه است و این پاسخگویی تنها در بحث بودجه نیست بلکه تمام نهاد‌های حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به وظایف و مسؤولیت‌های خود پاسخگو هستند.
انقلابی بودن هویت‌ حوزه‌های علمیه است/حوزه‌های علمیه خواهران پاسخگو هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی صبح امروز در نخستین اجلاس مشترک مدیران استان‌ نهاد‌های عالی حوزوی که در سالن‌ همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران یک مجموعه تازه تاسیس است چراکه حوزه‌های علمیه خواهران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد بسیار کمی از حوزه‌های علمیه خواهران وجود داشت.
وی با بیان اینکه نگاه بلند امام خمینی(ره) موجب رشد و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران شده است افزود: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند زنان نیمی از جامعه و در نیمی دیگر تاثیر گذار هستند؛ این از نقاط قوت حوزه‌های علمیه است که یک نظام آموزشی موفق عرضه کرده است و شاید یکی از هجمه‌هایی که به حوزه‌های علمیه می‌شود به دلیل میزان اثرگذاری این حرکت عظیم و سالم بوده است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر قریب به ۸۰ هزار شاغل به تحصیل و ۱۰۰ هزار فارغ‌التحصیل در حوزه‌های علمیه وجود دارد و این تعداد کمی نیست و تاثیرات طلاب حوزه‌های علمیه خواهران به ویژه در زمینه زن و خانواده در جامعه محسوس است.
وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مولود حوزه‌های علمیه است و حوزه‌های علمیه خواهران نیز نمی‌تواند نسبت به آینده انقلاب اسلامی که هم‌هدف با روحانیت است بی تفاوت باشد. هدف حوزه‌های علمیه همان هدف انبیا الهی است بنا بر این حوزه‌های علمیه همواره ناظر و حافظ جمهوری اسلامی ایران هستند و ما نیز به عنوان بخشی از روحانیت شیعه نسبت به این مسؤولیت نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انقلابی بودن، هویت‌ حوزه‌های علمیه است و تفاوتی میان حوزه‌های علمیه خواهران و برادران نیست؛ شعار‌های انقلاب اسلامی از قرآن کریم گرفته شده است بنابراین اگر انقلابی بودن را از حوزه‌های علمیه بگیریم، حوزه‌های علمیه را بی‌هویت کرده‌ایم.
وی افزود: ما در عین اینکه به دنبال برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت هستیم ولی به صورت جمعی نیاز‌ به یک برنامه‌ مشترک داریم تا هدف کلی حوزه‌های علمیه و سهم هر نهاد در رسیدن به آن هدف تعیین شود و این یک ضرورت برای حوزه‌های علمیه است.
وی با اشاره به برخی از هجمه‌هایی که علیه حوزه‌های علمیه بیان می‌شود ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران پاسخگوی همه است و این پاسخگویی تنها در بحث بودجه نیست بلکه تمام نهاد‌های حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به وظایف و مسؤولیت‌های خود پاسخگو هستند؛ حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران که یک نهاد تربیتی است با یک نهاد حاکمیتی مقایسه می‌شود درحالی که طرف مقایسه باید نهاد‌هایی با کارکرد‌های مشابه باشند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه ظرفیت شناسی به هم‌گرایی و تعامل بیشتر کمک کند اظهار کرد: هدف حوزه‌های علمیه توسعه تحصیلات تکمیلی در سطح ۳ و ۴ است؛ در حال حاضر ۷۹ درصد از استادان حوزه‌های علمیه خواهران را بانوان تشکیل می‌دهند که امیدواریم با توسعه تحصیلات تکمیلی تمام استادان حوزه‌های علمیه خواهران از بانوان باشند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و بیان کرد: طرح خادمان رضوی با هدف ترویج سبک زندگی رضوی با مشارکت ۵ هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در حوزه‌های علمیه خواهران دنبال می‌شود که تاثیرات و برکات زیادی خواهد داشت.
وی افزود: هسته‌های پژوهشی از موفق‌ترین کارهایی بود که در حوزه‌های علمیه خواهران برای ترویج فعالیت‌های پژوهشی جمعی انجام شد که تاثیرات آن نیز در فعالیت‌های پژوهشی طلاب محسوس است.
جمشیدی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران یک ظرفیت بزرگ در عرصه فناوری اطلاعات دارد و در همین راستا مرکز داده امین را راه‌اندازی کرده است و همه نهاد‌های حوزوی می‌توانند از این بستر استفاده کنند.
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی پیشرو است ادامه داد: در حال حاضر در شبکه کوثرنت ۱۰۰هزار نفر از استادان، طلاب و کادر آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران عضو هستند که علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به تولید محتوای دینی مشغول هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بسیاری از مشکلات فرهنگی در استان‌های کشور مشترک است و نهاد‌های حوزوی که به دنبال رفع آسیب‌های اجتماعی هستند باید همگرایی داشته باشند تا بتوانند در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcdfk0k.yt0596a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما