سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 57586
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای شهر قم مطرح کرد

برنامه‌ریزی دقیق ژاپن برای مقابله با بحران‌های مختلف

قم نيوز : عضو شورای شهر قم گفت: در کشور ژاپن برای تمام بحران‌ها پکیجی تعریف شده که در صورت بروز هرکدام به سرعت تصمیم‌گیری و اقدام صورت گیرد.
برنامه‌ریزی دقیق ژاپن برای مقابله با بحران‌های مختلف
برنامه‌ریزی دقیق ژاپن برای مقابله با بحران‌های مختلف
به گزارش قم نیوز مجتبی سبحانی ثابت در بیست و یکمین جلسه دوره پنجم شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار دوشنبه شب با حضور اعضای شورا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به حضور در کنفرانس سندای ژاپن اظهار کرد: در این سفر تجربیات خوبی کسب شد و توانستیم بسیاری از فعالیت‌ها و امکانات این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از اتفاقاتی که در کشور ما رخ می‌دهد مدیریت امکانات و توزیع منابع نداریم خاطرنشان کرد: در 10 سال گذشته به دلیل یخبندانی که صورتی گرفت هیچ کدام از نهادها نتوانستند مدیریت خوبی داشته باشند و این یخ‌بندان به بحران در شهر قم تبدیل شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در ژاپن نسبت به کاشت گونه‌های گیاهی بسیار حساس بوده‌اند تصریح کرد: در این کشور از فضاهای آزاد در راستای نصب سلول‌های خورشیدی استفاده کرده‌اند که بستری برای تامین انرژی پاک است.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به حفظ محیط زیست و همچنین تامین پارکینگ خودرو در این شهر نگاه ویژه‌ای وجود داشت اذعان کرد: استفاده از دوچرخه در کشور ژاپن بسیار قابل توجه است.

سبحانی ثابت گفت: بررسی‌هایی که صورت گرفت در این سفر به این نتیجه رسیدیم که آنها در بحران‌ها برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت دارند و برای رفع خطر برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ژاپن برای تمام بحران‌ها پکیجی تعریف شده که در صورت بروز هرکدام به سرعت تصمیم‌گیری و اقدام صورت گیرد تصریح کرد: هنر ما این بوده که جلساتی برگزار می‌کنیم به طور مستمر که موضوع‌محور و با مصوبات تکراری است و سوله‌هایی درست کردیم که امکانات بحران ما به درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

عضو شورای شهر قم اذعان کرد: در صورت بروز هرگونه بحرانی در شهرهای ما در حوزه‌های اجتماعی، ترافیکی، امنیتی و... دچار بحران خواهیم شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaimnm.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما