چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 57608
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی خبر داد

فعال سازی 40 دستگاه اتوبوس جدید در ناوگان حمل و نقل قم

150 تابلوی هوشمندسازی ایستگاه‌های اتوبوس به زودی نصب می‌شود
قم نيوز : مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: تا اواسط دی ماه 40 دستگاه اتوبوس مکانیزه و جدید در سیستم حمل ونقل عمومی شهر قم فعال خواهد شد؛ 20 دستگاه وارد شهر قم شده و مابقی به زودی وارد شهر می شود.
فعال سازی 40 دستگاه اتوبوس جدید در ناوگان حمل و نقل قم/150 تابلوی هوشمندسازی ایستگاه‌های اتوبوس به زودی نصب می‌شود
فعال سازی 40 دستگاه اتوبوس جدید در ناوگان حمل و نقل قم/150 تابلوی هوشمندسازی ایستگاه‌های اتوبوس به زودی نصب می‌شود
به گزارش قم نیوز حسین مومنی موحد در نشست خبری هفته حمل و نقل که ظهر امروز در دفتر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم برگزار شد، با بیان انیکه اتوبوسرانی در حال حاضر 309 دستگاه اتوبوس دارد که 51 دستگاه ملکی است اظهار کرد: 258 دستگاه اتوبوس وابسته به شرکت‌های خصوصی نیز در شهر قم به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شهر قم با هشت شرکت خصوصی قرارداد داریم که 5 شرکت اتوبوسی و سه شرکت مینی بوسی است اذعان کرد: 130 دستگاه مینی در شهر قم فعال بود که 30 دستگاه سند آزاد شد و در اختیار خودشان قرار گرفت و باقی فعال هستند و خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه در سال 94 طرح تحول اتوبوسرانی را کلید زدیم خاطرنشان کرد: قبل از اجرای این طرح 43 خط اتوبوس در شهر داشتیم که اکثراً از هسته مرکزی آغاز می‌شدو به مسیرهای هدف مردم را منتقل می‌کرد.

وی با بیان اینکه در 94 این 43 خط به 16 خط کاهش داشت و اکثراً ادغام شد گفت: سعی شد از ابتدا تا انتهای شهر تمامی خطوط خدمات رسانی داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در راستای نوسازی و تجهیز ناوگان خدمات رسان به مردم تصریح کرد: خدماتی که در این دو سال توسط اتوبوسرانی انجام شده و تعهدی که در امسال و سال آینده داریم شامل خریداری چند دستگاه اتوبوس و تجهیز ایستگاه‌ها است.

مومنی موحد با اشاره به اینکه سال گذشته قراردادی برای خرید 40 دستگاه اتوبوس منعقد شد تصریح کرد: 20 دستگاه وارد شهر شده و در حال آماده سازی برای فعالسازی در خط است و 20 دستگاه دیگر نیز تا هفته آینده تحویل می‌شود و تا 15 دی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از سال 90 کارت شهروندی در شهر کلید خورده است گفت: شرکت فعال کننده این سیستم 5 سال قرارداد داشت و در حال حاضر مراحل عقد قرارداد با شرکت جدید در دست بررسی است و به زودی فعالیت جدید آغاز می‌شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه هوشمندسازی ایستگاه‌های اتوبوس بیان کرد: هوشمندسازی ایستگاه های اتوبوس برای آگاهی بخشی به مسافران در خصوص زمان ورود و خروج اتوبوس به ایستگاه در دستور کار است که در حال حاضر 150 تابلو آماده شده و به زودی نصب می شود..

مومنی موحد به راه‌اندازی سیستم ای وی آل و رصد تمامی اتوبوس‌ها در شهر قم اشاره کرد و گفت: طرح بازسازی اتوبوس را در دستور کار داریم و 120 دستگاه اتوبوس ملکی در دستور کار است تا بازسازی کرده و وارد چرخه حمل و نقل کنیم.

وی اذعان کرد: همچنین 258 دستگاه بخش خصوصی با توجه به اینکه عمر ناوگان به 9 سال رسیده‌اند وسال آینده قرارداد آن‌ها تمام می‌شود سعی داریم بازسازی آن‌ها را نیز انجام دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfcvdt.w6dexagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما