يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 57766
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم مطرح کرد

برنامه ریزی برای تولید سالیانه 300 مگاوات برق خورشیدی در قم

قم نيوز : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: براساس برنامه باید هر سال 200 تا 300 مگاوات برق خورشیدی توسط سرمایه گذاران در استان تولید شود.
برنامه ریزی برای تولید سالیانه 300 مگاوات برق خورشیدی در قم
به گزارش قم نیوز سید حسن رضوی امروز در قم با اشاره به راه توسعه اشتغال در استان قم اظهار کرد: راهی برای ایجاد اشتغال جز جذب سرمایه گذار بخش خصوصی وجود ندارد، البته بروکراسی اداری و عدم خواست مدیران یکی از دلایل عدم جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است این در حالی است که دولت برای افزایش سرمایه گذاری اختیاراتی را به مدیران داده است.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی برنامه‌هایی را برای ایجاد مزرعه‌های تولید برق خورشیدی در استان قم دادند، ایجاد این مزرعه نیازمند احداث زیرساخت‌ها است. ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای تولید و انتقال برق خورشیدی را به بخش خصوصی واگذار کردیم و براساس برنامه باید هر سال 200 تا 300 مگاوات برق خورشیدی توسط سرمایه گذاران در استان تولید شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: کارخانه‌های بزرگ همچون کارخانه خودروسازی در طول سه تا چهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد، مقدمات احداث این کارخانه در استان قم فراهم شده و هدف استان افزایش جذب سرمایه گذاران است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: استان قم با توجه به تغییر نحوه تخصیص بودجه، چاره ای جز حرکت به جذب سرمایه گذار ندارد، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات بانکی روش‌هایی برای اتمام پروژه‌های عمرانی است. اگر استانی بخواهد به رشد هشت درصد برسد، حرکتش در زمینه جذب سرمایه گذار باید جهش وار باشد.
رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان رشد اقتصادی استان قم بیش از سه درصد است که برای تحقق رشد هشت درصدی باید همت مضاعف داشته باشیم.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcai0nm.49n0i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما