سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 57870
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل مدیریت بحران استان قم مطرح کرد

وجود پنج سوله مدیریت بحران در استان قم

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: براساس استانداردها پنج سوله چند منظوره در استان وجود دارد که در شرایط عادی در اختیار بخش ورزش است، اما در شرایط بحران در اختیار مدیریت بحران قرار خواهد گرفت.
وجود پنج سوله مدیریت بحران در استان قم
به گزارش قم نیوز محسن اوروجی در قم با اشاره به فعالیت شورای مدیریت بحران اظهار کرد: در این شورا 14 کارگروه وجود دارد، در شرایط عادی جلسات شورای مدیریت بحران هر دو ماه یک بار برگزار می‌شود و ریاست شورا بر عهده استاندار قم است.
وی ادامه داد: براساس استانداردها پنج سوله چند منظوره در استان قم وجود دارد که در شرایط عادی در اختیار بخش ورزش است، اما در شرایط بحران در اختیار مدیریت بحران قرار خواهد گرفت. سوله‌های مدیریت بحران استان قم برای اسکان مردم نیست، بلکه  از این سوله‌ها برای مدیریت بحران در مناطق مختلف استفاده می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: امکان پیش بینی زلزله وجود ندارد و ممکن نیست که روز پس از حادثه همچون مثل روز پیش از آن باشد، بیمه مکمل مدیریت بحران است و در صورت استفاده از آن، بیمه جبران خسارت‌ها را در برابر حوادث مختلف به عهده خواهد گرفت.
اوروجی با اشاره به وضعیت اسکان پس از رخ دادن زلزله گفت: پس از وقوع یک حادثه بزرگ همچون زلزله، اسکان اضطراری در نزدیک ترین منطقه باز همچون پارک‌ها صورت می‌گیرد، اسکان اضطراری شامل توزیع چادر و 22 قلم توسط جمعیت هلال احمر است، در زلزله استان کرمانشاه سه برابر تعداد حادثه دیدگان چادر امدادی توزیع شد و پس از اسکان اضطراری در صورت لزوم اسکان موقت را خواهیم داشت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان قم امکانات امدادی به اندازه استاندارد وجود دارد و پس از وقوع یک حادثه بزرگ در صورت لزوم، امکانات بیشتر از استان‌های معین به قم ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcgz79n.ak9uu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما