چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 57910
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم خبر داد؛

افزایش آموزش به مربیان باشگاه‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی

قم نيوز : رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم گفت: پیشگیری از آسیب‌های ورزشی دغدغه این هیئت است و در پی افزایش سطح آموزش برای پیشگیری از وقوع آسیب‌دیدگی نزد مربیان و باشگاه‌ها هستیم.
افزایش آموزش به مربیان باشگاه‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی
افزایش آموزش به مربیان باشگاه‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی
به گزارش قم نیوز محمد گلفشان اظهار داشت: هیئت پزشکی ورزشی استان قم مسئولیت رسیدگی به وضعیت تأمین ایمنی ورزشکاران در زمان برگزاری رویدادهای ورزشی و پشتیبانی از آسیب دیدگان در این رویدادها را بر عهده دارد و تلاش ما بر این بوده که دغدغه ورزشکاران در استان قم در این زمینه به حداقل برسد.

وی افزود: مأموریت هیئت پزشکی ورزشی استان قم تنها به موضوع حمایت از ورزشکاران آسیب دیده محدود نیست بلکه در اقدامی پیش گیرانه تلاش کرده‌ایم با برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر در زمینه آسیب‌های ورزشی، دانش مقابله با بروز آسیب‌های ورزشی را به مریبان ورزشی استان قم انتقال دهیم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم گفت: ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی در استان قم ر با پرداخت مبلغی به عنوان سرانه حق بیمه، از یک سال استفاده از مزایای کارت بیمه خدمات ورزشی بهره مند می‌شوند. این سرانه در حال حاضر ۱۵ هزار تومان برای هر ورزشکار است که در ۳ سال اخیر ثابت مانده است.

گلفشان بیان داشت: ورزشکاران آسیب دیده در صورتی که دارای این کارت و اطلاعات ثبت شده در سامانه فدراسیون پزشکی ورزشی باشند می‌توانند به صورت رایگان از مراکز تحت قرارداد با هیأت پزشکی ورزشی استان‌ها استفاده کنند بدون این که هزینه‌ای پرداخت کنند. همچنین هزینه‌هایی که توسط ورزشکار آسیب دیده در روند درمان توسط وی پرداخت می‌شود بر اساس سقف مشخصی، قابل بازگشت خواهد بود.

وی عنوان کرد: هیئت پزشکی ورزشی استان قم نیز در طول سال تعداد قابل توجهی از هزینه‌های درمانی ورزشکاران مرد و زن قمی را با پرداخت تمام یا بخشی از هزینه‌های آن‌ها جبران می‌کند اما به طور قانونی، هیچ ورزشکاری نمی‌تواند بدون کارت خدمات ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی، گام در هیچ مسابقه و حتی تمرینی بگذارد و ورزشکاران باید به حقوق خود در این زمینه آگاه باشند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم تصریح کرد: به این موضوع اعتقاد داریم که اگر سطح آموزش برای پیشگیری از وقوع آسیب دیدگی نزد مربیان و باشگاه‌ها و ورزشکاران افزایش یابد هزینه کمتری پرداخت می‌کنیم و هزینه هم قرار نیست به طور الزام، مالی باشد بلکه با پیشگیری، از ضربه نیروی انسانی ورزشی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbg9bs.rhbz8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما